بحث داغ صادرات و واردات کالاهای مختلف همیشه و در همه‌ محافل برپا بوده و جزئیات مربوط به صادرات و واردات کالاها برای بسیاری از افراد مهم بوده است. کالاهای وارداتی از هر کشوری، بسیار پر اهمیت بوده و تاثیر بسیار مهمی را در تغییر وضعیت اقتصاد کشورها ایفا می‌کند. در این متن به بررسی جزئیات مربوط به کالاهای وارداتی از دبی می‌پردازیم.

 

واردات کالا از دبی

بحث مربوط به صادرات و واردات کالاها، همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و موضوعات و خبرهای مربوط به این پروسه‌ی اقتصادی همیشه داغ بوده است. واردات کالاهای گوناگون مورد نیاز کشور از سایر کشورهای جهان، تاثیری مستقیم در وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است تا اصول مربوط به واردات کالاها، حتما تحت بررسی قرار گیرد.

کشور امارات که از جمله مهم‌ترین صادرکنندگان کالا به ایران می‌باشد، نقش بسیار ویژه‌ای را در این مقوله ایفا می‌کند. هدف اصلی در این مقاله، بررسی جزئیات مربوط به کالاهای وارداتی از دبی است. طبق آمار به دست آمده، سهم کالا وارداتی از دبی در سال 1396، برابر با 18.88 درصد از کل سهم واردات کشور ایران است.

دبی به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صادر کننده‌ی کالا در خاورمیانه شناخته می‌شود و هر ساله، حجم بسیار زیادی از اقلام گوناگون از این منطقه به سایر کشورها همچون ایران ارسال می‌شود. بسیاری از مراکز و کمپانی‌های مهم در سراسر جهان با ایجاد نمایندگی در این منطقه، گامی بزرگ برای ورود به بازار اقتصاد جهانی برمی‌دارند. در ادامه به بررسی کالاهای وارداتی از دبی می‌پردازیم.

ترخیص انواع کالا از گمرکات دبی را به ما بسپارید

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

بررسی لیست کالاهای وارداتی از دبی

دبی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تجاری در خاورمیانه، کالاها و ابزار بسیاری را در طول سال به سایر کشورها ارسال می‌کند. در این بخش از مقاله، قصد داریم تا به بررسی لیست کالاهای وارداتی از دبی به ایران بپردازیم. از جمله کالاهای وارداتی از دبی، می‌توان به :

 

✔️ انواع گوشی‌های موبایل

✔️ انواع تبلت ها و لپ تاب ها

✔️ نوشیدنی های انرژی زا

✔️ مکمل های ورزشی

✔️ پوشاک ورزشی

✔️ قطعات و شمش‌های گوناگون از جنس آهن و فولاد و سایر فلزات

✔️ مواد غذایی همچون شکر تصفیه شده عاری از مواد خوشبو کننده و یا رنگ دهنده

✔️ انواع لکوموتیوهای دیزلی و برقی

✔️ جو بدون بذر

✔️ اجزاء و قطعات مورد نیاز برای تولید توربین‌های بخار

✔️ تخمه‌ی آفتابگردان به شکل سالم و یا خرد شده

✔️ خمیر چوب شیمیایی

✔️ چای سیاه

✔️ ابزار و وسایل حمل و نقل کالا دیزلی و یا غیر دیزلی

✔️ انواع بلبرینگ

✔️ دستگاه‌ها و ماشین‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی

✔️ تخم سبزیجات برای کشاورزی

✔️ سیگار و دخانیات حاوی توتون

✔️ پنبه‌ی حلاجی نشده

✔️ مواد غذایی همچون برنج نیمه سفید

✔️ دوربین‌های تلویزیونی و دیجیتالی

✔️ ابزار و قطعات مختلف مورد استفاده در کشاورزی

و … اشاره کرد.

 

نکته‌ مهم درباره‌ی چگونگی وارد کردن کالا از دبی

تجار حرفه‌ای برای وارد کردن کالاهای وارداتی از دبی، باید نکاتی را در نظر داشته باشند. واردات کالا از دبی دارای یک سری قوانین مهم است که، حتما باید در نظر گرفته شود و می‌توان گفت که این کار به آسانی انجام نمی‌شود. لذا بهتر است که تجار برای واردات کالا از این منطقه، تخصص و مهارت کافی داشته باشند تا به مشکل خاصی برنخورند.

در صورت معامله با تجار اماراتی، بهتر است که نام و مشخصات این تجار در نامه‌ی گمرک ثبت شود. نکته‌ی مهم دیگر که یک تاجر برای واردات کالا از دبی باید در نظر داشته باشد، این است که قیمتی که در نامه‌ی گمرک ثبت می‌شود قیمت نهایی واردات کالا نیست؛ بلکه هزینه‌ی نهایی با در نظر گرفتن هزینه‌ی بیمه، حمل و نقل کالا و همچنین هزینه‌ی گمرک محاسبه خواهد شد.

علاوه بر آن تجار باید به اخذ مجوز برای وارد کردن کالاهایی اقدام کند که، ورود آن‌ها به ایران نیاز به مجوز دارد؛ به عنوان مثال ممکن است وارد کردن بعضی از کالاها از دبی به ایران ممنوع باشد و در این صورت تجار حق وارد کردن این کالاها را نخواهند داشت. با این حال در سالیان اخیر قاچاق ابزار و اقلام مختلف از کشور امارات به سایر کشورها، بسیار زیاد شده است.

لیست کالاهای وارداتی از امارات

همانطور که اشاره شد، تجارت در دبی از اهمیت بسیار بالایی در بازار اقتصاد جهانی برخوردار است. هر ساله حجم بسیاری از اقلام گوناگون از کشور دبی به ایران وارد می‌شود و می‌توان گفت که، کشور دبی برطرف کننده‌ی نیاز بسیاری از کشورها از جمله ایران برای تامین اقلام گوناگون مورد نیاز است. از جمله اقلامی که در لیست کالاهای وارداتی از امارات به کشورهای مختلف، می‌توان به نفت خام و سوخت‌های مختلف مورد نیاز، سنگ‌ها و اشیاء گران قیمت، خودروهای گوناگون و اجزاء و قطعات انواع این خودروها، ابزار و قطعات الکتریکی، قطعات مربوط به پکیج آبگرمکن و دیگ‌های بخار، فلزات مختلف همچون آهن و فولاد و… اشاره کرد.

 

لیست کالاهای وارداتی از دبی به ایران

سوال مهمی که ممکن است بعد از آگاهی از کالاهای وارداتی از دبی در ذهن افراد ایجاد شود، روش واردات این کالا و بطور کلی چگونگی واردات کالا از دبی است. دبی به عنوان یک شهر تجاری و توریستی در امارات شناخته می‌شود که بسیاری از معاملات تجاری در این شهر انجام شده و به نوعی می‌توان گفت که، دبی به عنوان قطب تجاری خاورمیانه به حساب می‌آید.

لیست کالاهای وارداتی از دبی به ایران دارای تنوع بسیاری هستند و نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که تجار ایرانی، واردات کالا از دبی را به آسانی و بدور از مشکل انجام می‌دهند. اصل مهم در باب واردات کالا از دبی توسط بازرگانان ایرانی، آشنایی با زبان عربی یا انگلیسی است؛ به بیان دیگر در نظر داشتن این اصل، باعث می‌شود تا ترخیص کالاهای وارداتی از دبی به شیوه‌ای آسان‌تر انجام شود.

البته عدم آشنایی با زبان انگلیسی مشکل چندانی در پروسه‌ی واردات کالا از دبی ایجاد نمی‌کند و بازرگانان ایرانی می‌توانند با کمک گرفتن از یک مترجم، کار خود را برای واردات کالاهای مختلف از دبی راه بیاندازند.

 

کالاهایی با درصد واردات زیاد از دبی

در بین کالاهای وارداتی از دبی، بعضی از کالاها به چشم می‌خورند که تجار به میزان بیشتری برای وارد کردن آن‌ها به ایران تمایل نشان می‌دهند. از جمله‌ی این کالاها، می‌توان به انواع لباس و پارچه اشاره کرد. دبی یکی از مناطق بسیار فعال در زمینه‌ی تولیدات پارچه‌های مرغوب می‌باشد و به همین دلیل، صادرات پارچه از دبی به سایر مناطق جهان بسیار مرسوم است.

علاوه بر پارچه، واردات برندهای مختلف لوازم آرایشی از دبی نیز توسط بسیاری از تجار انجام می‌شود و سود بسیار زیادی از طریق واردات این نوع کالاها برای تجار ایرانی، به ارمغان می‌آید. واردات کالا از دبی مزایایی را نیز به دنبال دارد، که در ادامه به بررسی این مزایا اشاره می‌پردازیم.

 

مزایای حاصل از واردات کالا از دبی

همانطور که اشاره شد واردات کالاهای مختلف از دبی، مزایایی را به دنبال دارد که تجار را برای واردات از دبی ترغیب می‌کند. از جمله مزایای حاصل از واردات کالاهای مختلف از دبی، می‌توان به هزینه‌ی کم ترخیص کالاها از گمرک اشاره کرد. به علت فاصله‌ی کمی که بین دبی و ایران وجود دارد، هزینه‌ی ترخیص کالا از دبی و وارد کردن آن‌ها به ایران مبلغ چشم‌گیری نخواهد بود. علاوه بر آن تجار ایرانی می‌توانند کالاهایی که واردات آن‌ها توسط تجار به ایران تحت تحریم قرار دارد را، به راحتی از دبی به ایران وارد کنند. به دلیل وجود این مزایا، هر ساله حجم بسیاری از کالاهای مورد نیاز از دبی به کشورمان وارد می‌‌شوند.

 

پرسودترین کالای وارداتی از دبی

یکی از سوالاتی ممکن است برای شما بوجود آید این است که از دبی چی بیاریم؟ یا اینکه بهترین کالای وارداتی از دبی چی میتونه باشه ؟ همچنین پرسودترین کالای وارداتی از دبی چیست؟ ما در این مقاله به بررسی تک تک این سوالات شما میپردازیم. پرسودترین کالا ها وارداتی از دبی می توان به انواع گوشی‌های موبایل، قطعات و شمش‌های گوناگون از جنس آهن و فولاد و سایر فلزات، مواد غذایی همچون شکر تصفیه شده عاری از مواد خوشبو کننده و یا رنگ دهنده، انواع لکوموتیوهای دیزلی و برقی، جو بدون بذر، اجزاء و قطعات مورد نیاز برای تولید توربین‌های بخار، تخمه‌ی آفتابگردان به شکل سالم و یا خرد شده، خمیر چوب شیمیایی، چای سیاه، ابزار و وسایل حمل و نقل کالا دیزلی و یا غیر دیزلی، انواع بلبرینگ، دستگاه‌ها و ماشین‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی، تخم سبزیجات برای کشاورزی، سیگار و دخانیات حاوی توتون، پنبه‌ی حلاجی نشده، مواد غذایی همچون برنج نیمه سفید، دوربین‌های تلویزیونی و دیجیتالی، ابزار و قطعات مختلف مورد استفاده در کشاورزی و… اشاره کرد.

ترخیص انواع کالا از گمرکات دبی را به ما بسپارید

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *