منظور از سود بازرگانی چیست؟ سودهای بازرگانی به کلیه هزینه هایی گفته می شود که دولت ها در هنگام ورود و یا خروج کالا ها از مرز کشور بر طبق محاسبات تعیین شده از بازرگانان دریافت می کنند. این هزینه ها شامل مالیات غیر مستقیم و هزینه های گمرک می شود. مقدار این سود متغیر می باشد و بر حسب سیاست های مالی و اقتصادی دولت ها تعیین می شود. عواملی مانند عرضه و تقاضا و تاثیر اقتصادی آن کالا در تعیین سود بازرگانی کالا موثر است.

 

حقوق گمرکی و سود بازرگانی چیست؟ 

سودهای بازرگانی چند درصد است؟ سود بازرگانی بر حسب ارزش بازرگانی کالا محاسبه می شود . این سود ممکن است صفر درصد برای کالاهای ضروری و وسایل و تجهیزاتی باشد که به راه اندازی تولید و برطرف کردن نیاز های ضروری آن کشور می انجامد. همچنین این سود برای برخی از کالا ها بیشتر از کالاهای معمولی است. این قبیل کالاها را کالاهای لوکس و غیر ضروری می نامند. برای اطلاع از دسته بندی کالاهای ضروری و غیر ضروری می بایست حتما آخرین ویرایش لیست اقلام ضروری و غیر ضروری را مطالعه فرمایید.

 

فرمول محاسبه سود بازرگانی

برای محاسبه حقوق ورودی یک کالا می بایست حقوق گمرکی آن کالا را با سودهای بازرگانی جمع کرد. حاصل جمع این دو حقوق ورودی را تعیین می کند. همانطور که گفته شد ممکن است درصد این سود صفر و یا بیشتر باشد و این به علت حمایتی است که دولت از کالاهای اساسی می کند. اما حقوق گمرکی همواره 4 درصد است و در طی سالهای مختلف ثابت مانده است.

 

سود بازرگانی کالاهای وارداتی چه تفاوتی با کالای صادراتی دارد؟

سودهای بازرگانی یکی از مهمترین اهرم های دولت برای اجرای عدالت اقتصادی در کشور می باشد. دولت ها با استفاده از سودهای بازرگانی اقدام به تعدیل واردات کالا و شرایط اقتصادی می کنند. عواملی مانند نو و کهنه بودن و یا کیفیت کالا ها تاثیری بر این سود آن کالا ندارد. سودهای بازرگانی برای صادرات کالاهایی که ساخت و تولید داخل هستند ممکن است مورد تشویق و حمایت دولت قرار گیرند و تخفیفاتی برای آنها در نظر گرفته شود.

معمولا گمرک وظیفه دریافت این سود را به عهده دارد و هر بازرگانی برای ترخیص کالا های خود ملزم به پرداخت این هزینه ها می باشد. برای اطلاع از نوع کالای مورد نظر خود و همچنین میزان محاسبه این سود و حقوق ورودی کالای خود می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ تماس حاصل فرمایید. همچنین این شرکت با سابقه بسیار دیرینه و درخشان در زمینه ترخیص انواع نوشیدنی ها از گمرگ جبل علی در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه در خدمت بازرگانان و کارفرمایان گرامی می باشد.

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

سود بازرگانی مناطق آزاد چگونه محاسبه می شود؟

معمولا میزان سود های بازرگانی برای کالاهایی که به مناطق آزاد وارد می شوند 2 درصد کمتری از سود های بازرگانی برای کالاهایی است که به مناطق و سرزمین اصلی وارد می شوند. بر طبق اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی محاسبه سود بازرگانی مناطق آزاد شامل 15 درصد است که از مبلغ کل سیف کالا کسر می شود. با این قانون بازرگانان مناطق آزاد می توانند تا سقف سه میلیارد دلار در سال با احتساب این سود مناطق آزاد کالاهای خود را وارد کنند.

 

سود بازرگانی در گمرک به چه صورتی اخذ می شود؟

تمامی هزینه های واردات کالا ها مانند حقوق گمرکی و مالیات و سودهای بازرگانی در گمرک تعیین و پرداخت می شود. تا زمانی که کالاهای موجود در گمرک هزینه ها و سودهای بازرگانی در گمرک را نپردازند اجازه آزاد سازی و اصطلاحا ترخیص به آنها داده نمی شود. همچنین اگر در زمان تعیین کد HS کالا که نشانگر ماهیت آن می باشد اشتباهی صورت گیرد بازرگان و تاجر شامل پرداخت جریمه های تعیین شده می شود.

تمامی فرآیند های پرداختی به صورت آنلاین و با در نظر گرفتن کمترین میزان تعامل با دستگاه های دیگر انجام می شود. ارتباط تنگاتنگ و برخورداری از پشتیبانی های مرحله به مرحله یک شرکت بازرگانی معتبر نوید بخش تجارتی سود آفرین و موفق خواهد بود . شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کادر مجرب و پاسخگویی های همه روزه خود توانسته است رضایت بسیاری از بازرگانان گرامی را طی سالهای اخیر فراهم آورد.

 

 

تعرفه وارداتی چیست و چه ارتباطی با سود بازرگانی دارد؟

به طور کلی تعرفه وارداتی همه هزینه هایی است که برای ورود و خروج کالا ها بازرگانان ملزم به پرداخت آنها می باشند. برای تعیین تعرفه وارداتی و ارزش کالاها می بایست از نوع کالا و این که در کدام دسته تعرفه ای قرار می گیرد اطلاع کافی داشت. با داشتن اطلاع کافی در این زمینه می توان سود های بازرگانی کالا ها را به درستی محاسبه کرد و قیمت تمام شده کالا را بدست آورد. در برخی از موارد تعرفه ها بر اساس مقام وضع کننده تعیین می شوند. بر این اساس تعرفه وارداتی کالاها به صورت مستقل یا قراردادی محاسبه می شود.

 

جدول سود بازرگانی

در جدول سودهای بازرگانی کلیه دسته بندی ها برای تعلق گرفتن میزان تعرفه کالاهای مورد نظر وجود دارد که بازرگانان بر حسب این جدول اقدام به تعیین هزینه های گمرکی و سودهای بازرگانی آن کالا می کنند. همانطور که گفته شد سود های بازرگانی برای برخی از کالاها صفر می باشد و این به دلیل حمایت و نیاز کشور به تامین آن کالا توسط بازرگانان می باشد. جدول سودهای بازرگانی هر ساله تغییر می کند و طبق سیاست های مالی آن کشور برای سال بعد ویرایش می شود.

 

نحوه محاسبه سود بازرگانی

همانطور که می دانید تعیین قیمت تمام شده کالاها بسیار مهم می باشد و اطلاع از چگونگی نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای صادراتی می تواند تاثیر زیادی بر سود حاصل از صدور آن کالا داشته باشد. برای تعیین این قیمت باید تمامی عواملی را که برای صادرات آن کالا دخیل هستند در نظر داشته باشیم و هزینه هایی را که برای هر کدام از آنها کرده ایم محاسبه کنیم. عواملی مانند حمل و نقل، بیمه و بسته بندی و قیمت اصلی خود کالا شامل این موارد می باشند.

هزینه های گمرکی و سودهای بازرگانی نیز باید با این مقادیر جمع بسته شود و پس از تقسیم به مقدار کالاها قیمت تمام شده ان کالا بدست می آید. بسیاری از بازرگانان اطلاع کافی پیرامون نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای صادراتی ندارند و با در نظر نگرفتن مقادیری از هزینه ها اقدام به واردات یا صادرات یک کالای خاص می کنند. به همین منظور در اواسط مراحل واردات و صادرات متوجه خسارت های زیادی می شوند.

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

بارون امپرور جنرال تریدینگ 

برای جلوگیری از هر اشتباه در هر مرحله از مراحل واردات و صادرات یک کالا و دانستن تمام شرایط و قوانین مورد حقوق ورودی و سودهای بازرگانی  می بایست با مشاوری امین در این زمینه مشورت کرد. کادر مجرب و مطلع شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با دانستن کلیه مراحل و ضوابط و قوانین صادرات و واردات در خدمت بازرگانان گرامی می باشد. همچنین این مجموعه در زمینه ترخیص کالا از دبی نیز فعالیت دارد.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *