شناسه کالا در واقع همان بارکد کالا است که از طریق آن هر کالایی در طبقه بندی مشخصی قرار می گیرد. این شماره 13 رقمی می باشد و در سامانه شناسه کالا با این کد مورد شناسایی قرار می گیرد.  شناسه داخلی نیز همان شناسه کالایی است که به صورت خاص و یکتا بر روی محصولات نصب می شود. این کد معرف کالا می باشد و آن را از کالاهایی که قاچاق هستند و به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند متمایز می کند. این کد در سامانه شناسه کالا ثبت می شود تا در هنگام نیاز به سرعت شناخته شود. شناسه کالا باعث سریع تر شدن پیگیری کالا در گمرک و همچنین پیدا شدن سریع آن در سامانه جامع تجارت می شود. هدف ما آشنایی بیشتر شما با انواع شناسه کالا می باشد.

 

نحوه دریافت شناسه کالا

برای تعیین شناسه کالا پارامترهای مشخصی از سوی سامانه مدیریت شناسه کالا در نظر گرفته شده است. این پارامتر ها به شناخته شدن بهتر آن کالا کمک زیادی می کند. شناسه کالا به چند نوع تعیین می شود. برخی از شناسه ها داخلی هستند و برخی دیگر شناسه های بین المللی و خارجی می گویند. از جمله پارامتر هایی که برای تعیین انواع شناسه کالا مورد توجه قرار می گیرد موارد زیر می باشد:

  • نوع
  • جنس
  • نام تجاری
  • نوع کاربردی
  • مدل
  • و …

در هنگام فراخوانی هر کالایی دریافت کد شناسه کالا به منظور ارائه ی اطلاعات به ارگان مربوطه داده می شود. از انواع شناسه کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسه IRC
  • شناسه IVC
  • شناسه GTIN
  • شناسه IMEI
  • شناسه VIN

در ادامه به معرفی گسترده پیرامون انواع شناسه کالا می پردازیم.

 

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 شناسه IRC

شناسه IRC : این نوع از انواع شناسه کالا مربوط به سازمان غذا و دارو می باشد. در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور این سازمان مجوزی به کالاهایی می دهد که به موجب آن شناسه کالا با شناسه IRC معرفی می شود. در اکثر موارد شناسه IRC به داروها و تولیداتی که در زمینه حوزه سلامت و پزشکی وجود دارند اعطا می شود.

 

 شناسه IVC

شناسه IVC : این شناسه چند رقمی مخصوص به داروها و کلیه تجهیزاتی داده می شود که در صنعت دامپزشکی کشور وجود دارند. مکملها و مواد اولیه و تجهیزات دامپزشکی در این حیطه قرار می گیرند. همچنین فرآورده های بهداشتی و زیستی و سم ها و داروهای گیاهی در هنگام نیاز شناسه IVC دریافت می کنند. تمامی این شناسه ها را سامانه صدور پروانه سازمان دامپزشکی کشور به این قبیل کالا ها اعطا می کند.

 

 شناسه GTIN

شناسه GTIN : این شناسه فرای مرزهای یک کشور است و به کالاهایی اعطا می شود که باید در سطح بین الملل شناخته شوند. این شناسه از 8 رقم شروع می شود و تا 14 رقم نیز ادامه می یابد. بیشتر کشورهای دنیا این شناسه را قبول دارند و در ایران بیشتر شناسه GTIN 13 رقمی است. در اول این شناسه عدد 626 درج شده است و برای ثبت آن برای مدتهای طولانی باید عملیات شارژ سالانه را انجام داد.

 

 شناسه IMEI

شناسه IMEI : این شناسه به کالاهایی که از سیم کارت ها استفاده می کنند و در شبکه ارتباطات بکار می روند اعطا می شوند. در اکثر مواقع این شناسه دارای 15 رقم است و روی کالاها درج می شود. شناسه IMEI اطلاعات زیر را شامل می شود:

  • شرکت تولید کننده کالا
  • مدل کالا
  • مارک کالا
  • شماره سریال کالا

 

شناسه VIN

شناسه VIN : این شناسه به کلیه خودروهایی داده می شود که از سوی کارخانه برای انجام تغییر ها باید بازگردند. این شناسه 17 رقمی است و هم شامل اعداد می شود و هم شامل حروف الفبا است. کلیه خودرو ها با شناسه VIN شناخته می شوند و می توان گفت مهمترین اطلاعاتی است که پیرامون یک خودرو باید تعیین شود.

 

سامانه شناسه کالا چیست؟

تمامی کالاهایی که شامل انواع شناسه کالا می شوند در سامانه شناسه کالا ثبت می شوند و این امکان را فراهم می کنند تا نظم بیشتری داشته باشند و دسترسی آسان تری در هنگام نیاز برای انها فراهم شود. در سامانه شناسه کالا کلیه کالا های تولید شده مدیریت می شوند و به هر یک از آنها بر طبق انواع مختلفی که دارند شناسه کالا سامانه تعلق می گیرد. این سامانه به منظور جلوگیری از ورود های نامجاز برخی از کالاها و قاچاق آنها فعالیت می کند و روی تمامی کالاها بارکد درج می شود. این سامانه کلیه وارد کنندگان و یا صادر کننده های کالا ها را ملزم به استفاده از کد ها و شناسه کالا می کند و در هنگام ورود و یا خروج کالا ها باید حتما دارای کد شناسه کالا باشند.

 

حتما بخوانید: ارزش گمرکی چیست 

نحوه استعلام شناسه کالا

به طور کلی می توان گفت کلیه اموری که از ابتدای تجارت تا انتهای آن برای یک کالا انجام می شود توسط سامانه شناسه کالا مورد نظارت و کنترل قرار می گیرد. جهت استعلام شناسه کالا و دریافت شناسه کالا باید به سامانه شناسه کالا مراجعه کرد و با وارد کردن شماره کارت بازرگانی اقدام به تهیه شناسه کالا برای تجارت مورد نظر کرد.

 

شناسه کالا لوازم خانگی چگونه اخذ می شود؟

نحوه گرفتن شناسه کالا لوازم خانگی هر تاجری ملزم به انجام مراحلی است که از ثبت نام در سامانه تا ترخیص کالا از گمرک را شامل می شود. در این مراحل باید کلیه عملیات ثبت نام و انتخاب دسته ای که آن کالا در آن قرار دارد انجام شود. شناسایی مرکز بازرگانی معتبری که بتواند کلیه این امور را در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام دهد نیاز بسیاری از تاجران و بازرگانان می باشد. بارون امپرور جنرال تریدینگ مجری کلیه ثبت نام ها برای اخذ شناسه کالا لوازم خانگی و ترخیص آنها در بهترین شرایط ممکن است. همچنین در هر مرحله ای از انجام کار که نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید می توانید از طریق کارشناسان ما در بخش مشاوره جواب سوالات خود را دریافت کنید.

 

کد irc چند رقمی است؟

در جواب به سوال کد irc چند رقمی است؟ باید بگوییم این کد دارای 16 رقم می باشد که مخصوص به هر کالا است. این کد برای تعیین سلامت کالا و اصالت آن بکار برده می شود. هر کالایی که کد irc داشته باشد به این معنی است که سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت آن را تایید کرده است. قیمت کالا ها ملاک کسب این کد می باشد. به کالاهایی که پایین تر از حد نصاب باشند کد irc داده نمی شود .

 

سامانه جامع تجارت چیست؟

سامانه جامع تجارت شامل همه عملیاتی است که کالاها برای تجارت داخلی نیاز دارند است. این عملیات از مدیریت توزیع کالاها تا عرضه ی آنها در سطح بازار را نیز شامل می شود. به طور کلی اولین قدم برای تجارت داخلی وارد شدن به سامانه جامع تجارت است . خدمات دیگری که این سامانه در اختیار بازرگانان قرار می دهد آخرین اخبار و تعرفه های جدید و ارزش گمرکی می باشد.

 

پیگیری کالا در گمرک چگونه است؟

تمامی کالاهایی که در گمرک وجود دارند باید دارای شناسه کالا گمرک باشند . اطلاع داشتن از انواع شناسه کالا و پیگیری کالا در گمرک دو مولفه اصلی است که بارون امپرور جنرال تریدینگ در جریان واردات و صادرات انواع کالا برای بازرگانان عزیز انجام می دهد. تعیین صحیح انواع شناسه کالا و همچنین ثبت آنها در سامانه شناسه کالا به صورت کامل و جامع از مهمترین خدماتی است که این شرکت در اختیار صادر کنندگان و وارد کنندگان قرار می دهد.

 

حتما بخوانید: سود بازرگانی چیست

سامانه جامع انبارها

در سامانه جامع انبارها می توانید کلیه اموری که برای ثبت رسید ورود کالا و حواله خروج آن نیاز دارید را دریافت کرده و یا آن را در زمانهای دیگری پس از ثبت کردن مشاهده فرمایید. همچنین قابلیت ویرایش و تغییر اطلاعات نیز در سامانه جامع انبارها وجود دارد. از دیگر خدماتی که در سامانه جامع انبارها می توانید دریافت کنید مشاهده وضعیت کالا و قبول شدن و یا رد شدن تاییدیه بارنامه آن است.

 

ثبت سفارش واردات کالا چگونه انجام می شود؟

در پاراگراف قبلی به خدماتی که می توانید در سامانه جامع انبارها دریافت کنید اشاره شد. یکی از این خدمات ثبت سفارش واردات کالا است. پس از ثبت سفارش کالا در سامانه مجوزی به آن کالا از سوی سازمان توسعه تجارت اعطا می شود که این مجوز 8 رقمی است. از دیگر خصوصیاتی که پس از ثبت سفارش واردات کالا برای آنها قید می شود شماره پروفرما و شرکتی است که می خواهد آن کالا را وارد کند.

بهترین مرجع ترخیص کالا از گمرک دبی  بارون امپرور جنرال تریدینگ می باشد که به سبب رضایتی است که بازرگانان محترم از خدمات این شرکت دارند.

 

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *