به کلیه مبالغ و هزینه هایی که از ورود کالاها در قسمت گمرک اخذ می شود حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی می گویند. این وجوه به دو دسته ی مالیات غیر مستقیم و هزینه خدمات انجام امور تقسیم می شود. حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی شامل هزینه هایی است که تاجران در برابر خدماتی مانند بارگیری ، مدت انتظار بار در انبار ، هزینه انجام کلیه آزمایش ها ، بیمه و حمل و نقل می پردازند. به عبارت دیگر تعرفه گمرکی را می توان عوارضی دانست که در برابر واردات کالا از مرزها و در گمرک آن کشور باید پرداخت شود. در برخی از کشورها نرخ حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی بسیار بالا است و این به دلیل حمایتی است که آن کالا در قبال سیاست های دولت باید پرداخت کند.

 

وضع تعرفه گمرکی

به طور کلی می توان گفت وضع تعرفه وابستگی شدیدی با سیاست های مالی هر کشور دارد. مالیاتی که بر روی کالا ها در هنگام ورود و یا خروج از کشور قرار می گیرد صرف پیشرفت در قسمت تولیدات داخلی می شود و اگر دولتها با وضع تعرفه بر روی کالاهای وارداتی مخالفت کنند ، در صورت ضعف در قسمت تولیدات داخلی اقتصاد خود را سریعا در معرض آسیب قرار می دهند.

 

حقوق گمرکی چیست و چه تاثیری بر ترخیص کالاها دارد؟

همانطور که گفته شد حقوق گمرکی را برای خدماتی می پردازیم که در زمان تحویل کالا در گمرک آنها را دریافت می کنیم و همچنین حقوق گمرکی شامل مالیات های غیر مستقیمی است که توسط سیاست های مالی دولتها بر کالاها قرار داده شده است. پرداخت به موقع و کامل حقوق گمرکی بر سریع تر شدن روند ترخیص کالا ها تاثیر زیادی می گذارد. انجام امور واردات به صورت کاملا استاندارد نیاز به راهنمایی و مشاوره کسانی دارد که در این زمینه دانش و مهارت لازم را دارا هستند. شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کادر مجرب برای انجام کلیه امور واردات و ترخیص کالا از دبی و همچنین محاسبه میزان حقوق گمرکی و وضع تعرفه کالای مورد نظر در خدمت بازرگانان محترم و تجار عزیز می باشد.

 

حقوق گمرکی کالا و سود بازرگانی آن

از مهمترین مسائلی که هر بازرگان باید برای انتخاب کالای وارداتی خود در نظر بگیرد حقوق گمرکی کالا است که تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده آن کالا می گذارد. برخی از کالا ها در دسته کالاهای لوکس و غیر ضروری قرار می گیرند و طبیعتا شامل درصد بالاتری از مقدار حقوق گمرکی کالا می شوند. سود بازرگانی در واقع همان مالیاتی است که توسط دولت تعیین می شود و به منظور ارتقا سطح تولیدات داخلی و سازندگی کشور از کالاهای وارداتی اخذ می گردد.

 

حتما بخوانید: HS Code کالا چیست؟

ارزش گمرکی و حقوق گمرکی به انگلیسی 

حقوق گمرکی به انگلیسی Customs Duties می شود که بر اساس ارزش آن کالا محاسبه می شود. اگر حقوق گمرکی کالا را با در نظر گرفتن ارزشی که آن کالا دارد محاسبه کنند به آن ارزش گمرکی آن کالا می گویند. ارزش گمرکی را CIF نیز می نامند و این ارزش بر مبنای کرایه و هزینه حمل آن تا کشور مورد نظر و بیمه آن در کل مدت و قیمت اصلی کالا محاسبه می شود. این حقوق گمرکی و ارزش گمرکی کالا ها بر اساس میزانی که هر دولت تعیین می کند محاسبه می شود.

 

جدول تعرفه گمرکی و حقوق و عوارض گمرکی

در جدول تعرفه گمرکی و حقوق و عوارض گمرکی تمامی هزینه ها و مبالغی که برای واردات یک کالا و ترخیص آن از گمرک در نظر گرفته می شود ذکر شده است. این هزینه ها هر ساله تغییر می یابند و این بر حسب هماهنگی با تورم موجود در اقتصاد آن کشور است. آیین نامه های اجرایی و قانون امور گمرکی نیز از جمله مواردی هستند که در کنار جدول تعرفه گمرکی و حقوق و عوارض گمرکی توضیح داده می شوند. کارشناسان ما با دارا بودن به روز ترین لیست ها و داشتن جدول تعرفه گمرکی و حقوق و عوارض گمرکی پاسخگوی سوالات شما در زمینه ترخیص کالا ها می باشند. شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ از فعال ترین مراکز بازرگانی در این زمینه است که با هدف کاهش کلیه هزینه های اضافه و محاسبه ارزش گمرکی در بهترین حالت در خدمت بازرگانان گرامی می باشد.

 

محاسبه حقوق ورودی گمرک بر چه مبنایی است؟

نحوه محاسبه حقوق گمرکی

محاسبه حقوق گمرکی به این صورت است که با توجه به ارزش کالا و فرمول خود گمرک این حقوق گمرکی برای کالاها محاسبه می شود.

عوامل زیادی برای محاسبه حقوق ورودی گمرک دخیل می باشند که مهمترین آنها 5.0 درصد از ارزش ریالی کالا برای بیمه گمرک و 4% برای مالیات علی الحساب در گمرک در نظر گرفته می شود. برای محاسبه حقوق ورودی گمرک می بایست ارزش سیف کالا را در نرخ حقوق ورودی گمرکی آن کشور ضرب کنیم و با این روش حقوق ورودی قابل پرداخت به گمرک را بدست آوریم.

نیم درصدی که قبلا ذکر شد مربوط به هلال احمر می باشد و برای محاسبه آن باید حقوق ورودی گمرک را که قبلا حساب کرده ایم در 1 درصد ضرب کنیم. علاوه بر هزینه های ذکر شده برای محاسبه مالیات ارزش افزوده نیز ارزش سیف را با حقوق ورودی جمع می کنیم و در مقدار مالیات تعیین شده آن سال ضرب می کنیم. با این روش مالیات بر ارزش افزوده را نیز بدست می آوریم.

شما همچنین می توانید با ضرب ارزش سیف و حقوق ورودی در عوارض مالیات ارزش افزوده نیز این مقدار را بدست آورید. برخی از کالا ها جزو اولویت هایی هستند که سود بازرگانی آنها بیشتر از سایر کالاها می باشد. کالاهای لوکس و غیر ضروری شامل این دسته هستند. با انتخاب شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ به عنوان مشاور در زمینه محاسبه حقوق ورودی گمرک و انواع روشهای آن می توانید به راحتی به قیمت تمام شده کالای خود به همراه حقوق گمرکی و حق بیمه و همچنین عوارض مالیات ارزش افزوده آن دسترسی داشته باشید و از تمامی شرایط حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی اطلاع پیدا کنید.

 

نحوه محاسبه پسماند گمرکی به چه صورتی است؟

پسماند گمرکی در واقع هزینه ای است که تولید کنندگان و وارد کنندگان برخی از کالا ها باید بابت پسماندی که آن کالا از خود به جا می گذارد به سازمان و صندوق ملی محیط زیست پرداخت کنند. این مبلغ به صورت کلی 1 هزارم سیف آن کالا در نظر گرفته می شود. بر طبق این روش می بایست نحوه محاسبه پسماند گمرکی را بر طبق ضرب سیف کالا در 1 هزارم در نظر گرفت. اگر کالایی به صورت کامل بازیافت شود و هیچ چیزی از آن به عنوان پسماند بعد از مصرف باقی نماند از پرداخت این هزینه معاف خواهد بود.

 

تعرفه گمرکی 99

تعرفه های گمرکی در هر سال و بر اساس میزان نرخ ارز و همچنین تورم و مالیات آن کشور محاسبه می شود. به طور کلی این تعرفه ها متغیر هستند و عوامل زیادی بر روی آنها تاثیر گذار است. در چند ماه اخیر و با توجه به نوسانات بازار ارز کلیه تعرفه ها دستخوش تغییر شده اند. بنابراین تعرفه ی هر سالی مخصوص به همان سال مالی می باشد و با بقیه سال ها متفاوت است. بررسی علل و عوامل این تاثیر گذاری را می توان در روند اقتصادی هر کشور بررسی کرد.

 

حتما بخوانید: روش های بین المللی حمل محموله

نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای صادراتی

به جرات می توان گفت که مهمترین بخش از بازرگانی هر معامله ای تعیین قیمت تمام شده آن کالا می باشد. نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای صادراتی به روش های مختلفی انجام می شود که این روشهای مختلف از پارامترهای متفاوتی نشات می گیرد. برخی از این پارامتر ها مربوط به نوسانات نرخ ارز است که هر لحظه مقدار شناور و متغیری دارد.

یکی دیگر از این عوامل نیز مقایسه قیمت کالای وارداتی با کالای ساخت داخل است . رقابتی که در این مورد پیش می آید باعث ایجاد تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده کالای صادراتی دارد. در نظر گرفتن کلیه هزینه ها و پارامترهایی که برای نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالای صادراتی باید در نظر گرفته شود سبب می شود تا قیمت تمام شده آن دستخوش تغییر شود . هزینه های بیمه و مخارج گمرکی و قیمت حمل و نقل و قیمت اولیه خود کالا از عواملی هستند که می توانند قیمت تمام شده کالای صادراتی را تعیین کنند.

 

بارون امپرور جنرال تریدینگ

امروزه و با توجه به گستردگی و پیچیدگی امور مربوط به واردات کالا ها و سیستم بازرگانی هر کشور، نیاز به مرکز معتبر و زبده می تواند این امور را ظرف مدت کوتاهی با بهترین کیفیت و رعایت بیشترین حد استاندارد بین المللی بیش از پیش احساس می شود. شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و دارای اطلاعات و قوانین روز دنیا توانسته است بهترین خدمات را به بازرگانان گرامی و تجار عزیز ارائه دهد.

محاسبه کلیه حقوق گمرکی و ارزش گمرکی کلیه کالاها و مشاوره های رایگان و آنلاین در این مرکز بازرگانی به صورت کامل و جامع انجام می شود و شما می توانید با سپردن کلیه امور بازرگانی خود به این مرکز با آسودگی خیال کلیه امور واردات کالا را انجام دهید.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *