برای اینکه بتوانید در هر جای دنیا با دیگران مبادلات ارزی داشته باشید نیاز به حواله ارزی دارید. در وهله اول باید بدانید زمانی که شما حواله های ارزی را در دست داشته باشید میتوانید به بانک مربوطه در خارج است کشور مراجعه کنید یا آن را اگر به نام کسی دیگر صادر کردید او به آن بانک مراجعه کند و در ازای آن وجه نقد دریافت کند یا حتی آن را به هر ارز دیگر که میخواهد تبدیل نماید.

برای مثال اگر بخواهید از یک سایت غیر ایرانی خرید کنید باید برای پرداخت آن حواله های ارزی داشته باشید. پس با توجه به تمام اینها دانستن اینکه حواله  های ارزی چیست، بسیار دارای اهمیت است مخصوصا اگر کسی را دارید که در خارج از ایران زندگی میکند یا اینکه برای کار خود نیاز به انتقال پول دارید. پس اطلاعات بارون امپرور جنرال تریدینگ را در این زمینه از دست ندهید.

در این محتوا در مورد اینکه حواله ارزی چیست صحبت کردیم. همچنین انواع حواله ارزی را معرفی کردیم. گفتیم برای گرفتن آن باید چه اقداماتی انجام شود و نرخ آن نیز به چه صورت تعیین میگردد. در مورد حواله ارزهای داخلی و بین المللی نیز صحبت کردیم و اطلاعات در تمام این زمینه دادیم.

 

معرفی انواع حواله ارزی

تا حدودی در بخش قبل فهمیدیم منظور از حواله ارزی چیست و چه زمانی به کار می آید. در مورد انواع آن باید بگوییم به طور کلی حواله های ارزی به دو دسته تقسیم میشوند. این دو دسته شامل موارد زیر است:

  • حواله های ارزی صادره
  • حواله های ارزی وارده

 

 حواله های ارزی صادره و وارده

همانطور که از نام آن پیدا است در حالت صادره برای فرد دیگری حواله ارسال میشود که این کار از طریق مراجعه فرد فرستنده به بانک یا صرافی صورت میگیرد. در حالت حواله ارزی وارده نیز پول به حساب شخصی که حواله های ارزی به نام آن است وارد میشود. این کار نیز توسط بانک صورت میگیرد.

فقط باید شخصی که برای دریافت ارز مراجعه میکند زمانی که در خارج از کشور است پاسپورت و کارت شناسی خود را همراه خود به بانک ببرد. در حالت کلی به این دو صورت حواله های ارزی از طرف فرستنده صادر و به حساب شخص گیرنده وارد میشود.

 

دریافت حواله ارزی از طریق صرافی

تا به اینجا در مورد اینکه حواله ارزی چیست و انواع آن چگونه است، دانستید. حال برای اینکه بدانید برای گرفتن آن از صرافی چطور باید اقدام کنید با ما همراه باشید. برای این کار ابتدا باید به صرافی مورد نظر مراجعه کنید. همراه خود مشخصات فرد گیرنده ارز که در خارج از کشور میباشد را داشته باشید.

شماره حساب فرد گیرنده و واحد پولی را که میخواهید به آن تبدیل ارزی صورت بگیرد را نیز باید تعیین کنید. با داشتن این موارد و ارائه آن به صرافی ارز شما را به ارزی که مورد نظرتان است تبدیل میکنند و برای حساب ارائه شده در خارج از کشور ارسال می نمایند.

 

حواله های  ارزی داخلی چیست

در مقابل حواله ارز خارجی حواله ارز داخلی نیز وجود دارد. از این حواله برای جابجایی در بین بانک های داخلی استفاده میشود و ارزش آن نسبت به حواله خارجی کمتر است. فقط اینکه به اشتباه فکر نکنید این حواله چون در داخل کشور جابجا میشود پول نقد است. آن نیز کاملا به صورت شکل حواله های  ارزی میباشد.

 

حواله های  ارزی سوئیفت چیست

این نوع از حواله جات ارزی یکی از امن ترین راه حواله ارز به خارج از کشور میباشد. به آن حواله ارزی مستقیم نیز گفته می شود. از مزایایی که این روش دارد میتوان به سرعت بالای انتقال، امن بودن، محدودیت نداشتن و همانطور که از نام آن پیدا است انتقال مستقیم ارز به حساب هر شخصی که میخواهید، اشاره کرد.

زمانی که میخواهید از این حواله استفاده کنید یک سری نکات را باید بدانید تا کار شما به راحتی راه بیفتد. بعضی از آنها مثل این است که برای مثال اگر بخواهید برای کشور امریکا ارسال کنید حتما باید کد تهیه کنید و این در مورد کشورهای متفاوت با هم فرق میکند. همانطور که گفتیم ارسال حواله ارزی سریع است و انتقال پول طی دو تا سه روز انجام میشود.

 

نرخ حواله ارزی چیست

در مورد اینکه حواله ی ارزی چیست به شما گفتیم در مورد نرخ حواله ارزی نیز باید بگوییم زمانی که برای صدور حواله ارزی مراجعه میکنید نرخ آن بر اساس نرخ روز ارز تعیین میشود و به پول کشور گیرنده تبدیل میگردد. محاسبه کارمزد حواله ارزی نیز بر اساس نوع ارز و مقدار آن متفاوت است و برای شما بر اساس آنها تعیین میگردد.

 

انواع حواله های ارزی بین المللی چیست

این نوع از حواله های ارزی چیست؟ اگر بخواهیم در مورد آنها بگوییم باید به عنوان مثال به خریدهای اینترنتی اشاره کنیم. با استفاده از آنها در خرید های اینترنتی میتوانید به راحتی از سایت های خارجی برند مورد علاقه خود را تهیه نمایید. در حال حاضر سامانه های مختلفی وجود دارند که برخی از آنها در ایران به دلیل تحریم کار نمیکنند و برخی دیگر هنوز در حال ارائه خدمات در زمینه حواله های ارزی بین المللی هستند. در زیر به برخی از این سیستم ها اشاره خواهیم کرد:

  • پی پال
  • وب مانی
  • وسترن یونیون
  • مانی گرام
  • اسکریل
  • پرفکت مانی
  • نتلر

 

مدارک لازم برای دریافت حواله ارزی چیست؟

اگر بار اول شما است که میخواهید برای دریافت حواله ارزی اقدام کنید باید این مدارک را همراه خود ببرید و فرم مخصوص به خود را ارائه دهید اما برای دفعات بعد دیگر نیاز به آنها نیست. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • کپی کارت ملی
  • نامه درخواست حواله که دارای امضا باشد.
  • شماره موبایل
  • ادرس
  • فکس و ایمیل

این موارد برای زمانی است که شما میخواهید برای یک شخص حقیقی ارسال کنید مدارک با توجه به اینکه برای شرکت یا دانشگاه در خارج از کشور بخواهید حواله را انجام دهید، متفاوت میباشد.

 

هزینه حواله ارزی

جهت کسب اطلاع از قیمت حواله ارزی می توانید از طزیق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرد و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آوردید.

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *