یکی از مهمترین مزایای استفاده از گروپاژ در ترخیص کالا این است که هزینه حمل و نقل را بسیار کاهش می دهد چون در یک بررسی ساده مشخص است که هزینه ها بین چندین نفر تقسیم می شود. اقلامی که وزن و حجم کمی دارند می بایست در کانتینرهای مخصوص قرار بگیرند و همینطور قواعد دقیق حمل و نقل برای آنها اجاره شود.

تعریف گروپاژ در ترخیص کالا

گروپاژ چیست؟ گروپاژ در ترخیص کالا یکی از واژه هایی است که در راستای حمل و نقل گمرکی بارها از آن استفاده می شود. معنی گروپاژ در ترخیص کالا همان ” خرده بار” است. در واقع خرده بار به این معنی است که مرسولات وارد شده دارای حجم و وزن کمی باشند. زمانی که محصولات وارداتی حجم کمی داشته باشند و نتوان در یک کانتینر از آنها استفاده کرد نیاز به گروپاژ در ترخیص کالا است.

در تعریف گروپاژ کالاهایی که حجم آنها کم است می بایست با سایر کالاها ترکیب شوند و به شکل مشترک مورد استفاده قرار بگیرد تا وارد کشور مقصد شوند. زمانی که از گروپاژ در ترخیص کالا استفاده شود هزینه حمل و نقل کالای وارداتی بسیار کمتر می شود. اما یکی از معایب این روش، زمان بیشتری است که باید صرف شود تا پروسه گروپاژ به نتیجه برسد.

یک موضوعی که در پاسخ به سوال “گروپاژ یعنی چی؟” باید به آن دقت شود اینکه کالایی که نیاز به استاندارد اجباری دارد نباید با کالاهایی که نیاز به استاندارد خاص ندارد، ترکیب شود و این پدید در فرایند حمل بار اشتباه بزرگتری است. در واقع کالایی که نیاز به استاندارد ندارد در صف دریافت مجوز منتظر می ماند و زمان زیادی صرف می شود.

ترخیص و واردات کالا از دبی را به ما بسپارید

 

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

 

معایب و مزایای گروپاژ در ترخیص کالا

گروپاژ در ترخیص کالا یک سری مزایا و معایب دارد که هر یک بر اساس شرایط محیطی بررسی می شود.

مزایای گروپاژ در ترخیص کالا: یکی از مهمترین مزایای استفاده از گروپاژ در ترخیص کالا این است که هزینه حمل و نقل را بسیار کاهش می دهد چون در یک بررسی ساده مشخص است که هزینه ها بین چندین نفر تقسیم می شود. فردی که در کانتینر بار دارد می بایست هزینه پرداخت بار گذاشته شده در کانتینر را پرداخت نماید.

معایب گروپاژ در ترخیص کالا: بزرگترین مشکلی که می توان برای گروپاژ در نظر گرفت، مدت زمان طولانی است که عملاً تغییری در آن نمی توان ایجاد کرد. در صورتی که تاکید به کاهش زمان حمل و نقل کالا باشد قرار گرفتن کالاهای استاندارد در کنار همدیگر بهترین شرایط را فراهم می سازد.

 

کانتینرهای گروپاژ در ترخیص کالا

اقلامی که وزن و حجم کمی دارند می بایست در کانتینرهای مخصوص قرار بگیرند و همینطور قواعد دقیق حمل و نقل برای آنها اجاره شود. کانتینرهایی که برای گروپاژ در ترخیص کالا استفاده می شود دارای شرایط خاصی است. مورد اول کانتینرهای FCL هستند. این مدل از کانتینرها شکل مخصوص به خود دارند و به نوعی برای کالاهایی مناسب هستند که شامل پروانه گمرکی می شوند.

نوع دیگر از کانتینرهای LCL نیز وجود دارد که مخصوص اقلامی هستند که به چندین بازرگان مرتبط هستند. گروپاژ در ترخیص کالا برای این کانتینرها نیاز به چندین پروانه گمرکی دارد. دقت کنید که شرکت هایی که در زمینه ترخیص کالا از دبی فعالیت می کنند می توانند پروانه گمرکی کالاهای ارسال شده برای ترخیص را آماده سازند.

در صورتی که شما برای حمل و نقل کالاهای خود نیاز به کانتینر داشته باشید می بایست حجم بارهای حمل شده برای جابجایی مشخص شده باشد.

بارها دیده شده است که کانتینر حجم خود را به طور کامل پر نمی کند و این موضوع سبب کی شود که کالاهای دیگر وارد کانتینر شوند. همه روال های گرفته گروپاژ در ترخیص کالا نامیده می شود.

 

چه زمانی از گروپاژ استفاده می شود

شرایط استفاده از گروپاژ در ترخیص کالا بسیار مهم است و نوع بارها در این زمینه مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که فرد برای استفاده شخصی خود کالایی خریداری نماید نیاز به فرایند گروپاژ در ترخیص کالا دارد. مبرهن است که شما برای خرید شخصی خود نیاز به خرید کانتینر ندارید چون حجم محصول شما کم است و در این شرایط نیاز است که خرید خود را با محصولات دیگر ترکیب کنید.

مورد بعدی در استفاده از گروپاژ مربوط به کالاهایی است که قرار است به طور موقت وارد شوند و طبق زمان مشخصی می بایست از کشور خارج شوند. کالاهای نمایشگاهی در این گروه قرار می گیرند. در این راستا نیاز است که فرایند گروپاژ روی آن اجرا شود. دقت کنید که باید پروانه گمرکی نیز دریافت نمایید تا در زمان ترخیص کالا دچار مشکل نشوید.

یک  مورد دیگر از کالاها وجود دارند که حساسیت زیادی در مل و نقل دارند و به این ترتیب نیاز به دقت بالایی در حمل و نقل دارند. امنیت برای اجرای این دسته از کالاها بسیار مهم است و باید به سلامت به مقصد برسد که نیاز است گروپاژ در ترخیص کالا اجرا شود.

در صورتی که حجم کالای خریداری شده توسط بازرگانان کم باشد و به نوعی نیاز به حجم خرید بالا ندارند مجبور به گروپاژ در ترخیص کالا هستند چون گمرک بار آن ها را در یک کانتینر قرار نمی دهد و نیاز به ترکیب بار وجود دارد.

 

بارهایی که با گروپاژ در ترخیص کالا حمل می شوند:

  •  بارهای نمایشگاهی بین دو کشور
  •    کالاهای تجاری که توسط شرکت های مختلف ارزیابی می شود.
  •    کالاهایی که حجم کمی دارند.
  • کالاهای موقتی مثلاً شامل تعمیرات دستگاه های معدنی
  •  دستگاه های حساس مانند ایکس ری
  •  سایت های حراجی و هر سایت دیگری در دنیا

 

خدمات بارون امپرور جنرال تریدینگ

گروپاژ در ترخیص کالا در وضعیتی دنبال می شود که نیاز است موقعیت بازرگانی بررسی شود،  شما می توانید از خدمات بارون امپرور جنرال تریدینگ استفاده کنید و پروسه گروپاژ را به شکل روتین دنبال کنید.

قواعد لازم برای ترخیص کالا توسط تیم قدرتمند بارون امپرور جنرال تریدینگ رعایت می شود تا هر نوع اشتباهی به حداقل برسد. خوشبختانه سرعت پروسه ترخیص کالا با توجه به رعایت نکات طلایی بهبود یافته است. از یاد نبرید که موقعیت ترخیص کالا برای این تیم پیشرفته تر از سایر بخش ها بوده و سطح بین المللی خاصی دارد.

در بهترین شرایط خدمات بارون امپرور جنرال تریدینگ کمک می کند تا هزینه های اضافی کنار برود و حساسیت لازم برای ترخیص برخی از کالاها فراهم شود. البته که همه قوانین به صورت به روز و روتین ارزیابی می شود و استاندارد اجباری در همه بخش ها صورت می گیرد.

ترخیص و واردات کالا از دبی را به ما بسپارید

 

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *