از جمله مواردی که باید برای واردات هر نوع کالایی به یک کشور مورد ارزیابی و انجام مراحل ان قرار گیرد، ثبت سفارش کالا می باشد. برای ثبت سفارش یک کالا و دریافت مجوز های لازم برای ورود آن کالا به برخی از سازمان ها مانند سازمان توسعه تجارت که زیر مجموعه سازمان وزارت صنعت معدن و تجارت است نیاز داریم. از جمله کارهای اولیه برای ثبت سفارش دریافت پیش فاکتور از فروشنده ای است که از او کالای مورد نظر را خریده ایم .

با این پیش فاکتور و شماره ای که روی آن درج شده است می توانیم بقیه مراحل ثبت سفارش را انجام دهیم. این شماره 8 رقمی است و به معرفی ارگان و یا شرکتی که می خواهد اقدام به واردات آن کالا کند و تاریخ پروفرما می پردازد. با استفاده از ثبت سفارش انواع کالا بازرگانان تعیین می کنند که می خواهند چه کالایی را با چه شرایطی وارد یا صادر کنند. به طور کلی مجموعه شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ در زمینه ترخیص کالا فعالیت دارد.

 

معنی ثبت سفارش و اخذ ثبت سفارش کالا

با ثبت سفارش هر کالایی در واقع مراحل صدور مجوز ورود و یا خروج آن کالا را در سیستم وزارت بازرگانی انجام می دهیم. کسانی که نیاز به ثبت سفارش کالای مورد نظر خود دارند با مراجعه به وب سایت های معتبر ثبت نام نموده و بعد از اخذ نام کاربری و رمز عبور کالاهای خود را ثبت می کنند. در این سامانه می توان کلیه ثبت سفارش و اخذ ثبت سفارش کالا را به صورت آنلاین انجام داد.

نتیجه این ثبت سفارش را نیز می توان در همین سایت مشاهده و برای انجام بقیه مراحل اقدام کرد. ثبت سفارش امری است که نیاز به حساسیت زیاد و داشتن دانش کافی می باشد. در هر مرحله اگر خطایی رخ دهد باید به درستی ان را برطرف کرد و تمامی اطلاعات مورد نیاز به صورت کاملا دقیق وارد شود. داشتن مشاوری که بتواند تمامی این مراحل را در کمال درستی و دقت انجام دهد نیاز اصلی بسیاری از بازرگانان می باشد.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کارشناسان خبره و مجرب توانسته است به نیاز های جهت ترخیص و ترانزیت مواد غذایی از جبل علی و انجام کلیه مراحل آن اقدام کرده و رضایت کارفرمایان محترم را جلب کند.

 

مراحل ثبت سفارش کالا

 فرم ثبت سفارش کالا و مدارک لازم جهت ثبت سفارش کالا

تعداد زیادی از نمونه فرم ثبت سفارش کالا در اندازه های مختلف و با شکل ها و فونت های متنوع در سایتهای مختلف وجود دارد اما باید دقت داشت که فرمی که انتخاب کرده اید شامل تمامی مواردی باشد که در هنگام ثبت سفارش به آنها نیاز دارید. باید حتما از نمونه فرم ثبت سفارش کالایی استفاده کنید که آخرین نسخه و کاملترین آنها باشد. در زیر یکی از این فرم ها برای نمونه آورده شده است. با مطالعه فرم زیر می توانید قبل از انجام هر گونه ثبت نام ، مدارک لازم جهت ثبت سفارش را جمع آوری کنید. عمده این مدارک عبارتند از:

  • کارت بازرگانی معتبر
  • کد ثبت نام در سامانه
  • پرینت کلیه مراحل ثبت نامی
  • گرفتن کلیه مجوز های لازم برای واردات کالا
  • پروفرما
  • کاتالوگ محصول

 

نحوه ثبت سفارش کالا 

جهت ثبت سفارش کالا برای واردات کالا باید به سایت www.ntsw.ir رجوع کنید. بهتر است که از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید که که سایت برای شما دچار بهم ریختگی نشود. در سایت ثبت سفارش نیاز است که مدارک کامل ودقیق خود را از کالای مورد نظر وارداتی و دیگر مدارک مورد نیاز درج نمایید و منتظر تایید بمانید.

 

مدارکی که باید در هنگام ثبت کالای خود در وزارت بازرگانی همراه داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • کارت ثبت نام سفارش و پرینت کلیه مراحل ثبت نام
  • مشخصات و کاتالوگ کالا
  • مدارکی که به تایید وزارتخانه تامین ارز رسیده
  • مدارک مورد تایید وزارتخانه تامین ارز برای اراده به بانک مرکزی برای تامین ارز
  • ارائه ی فیش ارزی به بانک گشایش اعتبار که توسط بانک مرکزی تایید شده است
  • رساندن فیش ها به بانک گشایش اعتبار

لازم به ذکر است که محل مراجعه برای کلیه این امور در تهران در میدان ولی عصر ساختمان وزارت بازرگانی می باشد و در شهرستان ها نیز با مراجعه به این سازمان و قسمت اداره ثبت سفارش های کالا می توان کلیه این عملیات را انجام داد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر تجربه و زمان کافی برای انجام این امور را ندارید با کارشناسان ما در شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ تماس حاصل فرمایید و مرحله به مرحله به درستی کلیه امور ثبت سفارش کالای خود را انجام دهید. انجام مرحله به مرحله و دقیق این امور تضمین کننده واردات سریع و بدون مشکل می باشد.

 

ثبت سفارش کالا در گمرک

به طور کلی ثبت سفارش در گمرک به صورت آنلاین انجام می شود. با انجام کلیه امور ثبت نامی می توانید با آسودگی خیال به انجام بقیه مراحل ورود یا صدور کالای خود بپردازید . باید دقت داشته باشید که انجام مراحل ثبت سفارش کالا در گمرک نیاز به تجربه دارد.

 

ثبت سفارش کالا بدون انتقال ارز به چه صورتی است؟

بر اساس سیاست گذاری های جدید اقتصادی کشور ورود کالاهایی که در بخش ضروری قرار دارند و کمک به تامین معیشت و بر آورده کردن نیاز های اساسی مردم است بدون انتقال ارز انجام می شود. همچنین کلیه کالاهایی که برای راه اندازی خطوط تولید مورد نیاز هستند در هنگام ثبت سفارش بدون انتقال ارز انجام می شوند.

بر اساس این قانون هر بازرگان می تواند تا 30 هزار دلار را بدون انتقال ارز برای ورود کالاهایش در نظر بگیرد. در این روش واردکنندگان می توانند بدون گذراندن مراحل بانکی و خارج از روش متداول ورود کالا نسبت به تامین ارز مورد نیاز خود اقدام کنند. همچنین دریافت کد ساتا که مربوط به منشا ارز و ثبت آن در سامانه جامع تجارت است نیز مورد نیاز است.

 

بررسی و مقایسه قانون ثبت سفارش کالا و قوانین جدید ثبت سفارش کالا

برای انجام کلیه مراحل ثبت سفارش انواع کالا ها نیاز به دانستن و رعایت کردن یک سری از قوانین اجتناب ناپذیر است. در زیر به برخی از این قوانین اشاره می کنیم:

  • قانون مقررات صادرات و واردات ماده 16: این قانون به تعیین قیمت قطعی کالاهای وارداتی می پردازد و بازرگانان را ملزم به انجام این کار به صورت کاملا دقیق و اصولی می کند.

 

  • قانون مقررات صادرات و واردات ماده 6 و 3 اجرایی: بر حسب این قانون وزارت صنعت معدن و تجارت از تایید ثبت سفارش کالاهای وارداتی که شامل استاندارد لازم و تعیین شده نباشند امتناع کند.

 

  • قانون مقررات صادرات و واردات ماده 40 آیین نامه اجرایی: بر طبق این ماده مدت ثبت سفارش و اعتبار آن در وزارت بازرگانی 6 ماه می باشد که پس از این زمان ثبت نام ملغی و نیاز به ثبت نام مجدد می باشد.

 

  • قانون مقررات صادرات و واردات ماده 41 آیین نامه اجرایی: بر اساس این ماده کلیه کالاهایی که ثبت سفارش شده اند ملزم به گشایش اعتبار در بانک مورد نظر می باشند. برخی از کالاهای ضروری که قبلا در قسمت ثبت سفارش بدون انتقال ارز به آنها اشاره شد از انجام این مراحل مستثنی می باشند.

 

بیمه ثبت سفارش کالا و واردات کالا

مهمترین نکاتی که برای بیمه ثبت سفارش و ثبت واردات کالا باید بدانیم این است که بیمه کردن کالاها و محصولاتی که قصد واردات آنها را داریم بسیار لازم و ضروری است و می تواند با در نظر گرفتن کلیه شرایط به امنیت بیشتر یک تجارت سودمند کمک زیادی کند. اخیرا برای ثبت سفارش کالا یکی از پارامترهای اساسی داشتن بیمه می باشد و بدون بیمه کردن کالا نمی توان مراحل ثبت سفارش هر کالایی را به اتمام رساند.

مهمترین اصل در هر بازرگانی بیمه نامه می باشد که این بیمه نامه انواع مختلفی دارد. شما بر حسب نوع تجارت خود می توانید یکی از انها را انتخاب کنید و با بررسی کلیه شرایط و ضوابط آن از صحت و شمول فراگیری ان بیمه اطمینان حاصل کنید. انواع بیمه های مورد نیاز برای تجارت های مختلف به شرح زیر می باشد:

  • بیمه قراردادهای تجاری
  • بیمه حمل و نقل
  • بیمه قرارداد حمل و نقل کالا
  • بیمه فسخ قرار داد و تاخیر در آن

پس با گذاشتن یک بیمه کلی و مناسب بر روی تجارت و کالای خود می توانید آسودگی خیال را در هر بازرگانی تجربه کنید.

 

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ

انجام یک بازرگانی موفق مانند هر فعالیت دیگری نیاز به تجربه و مهارت لازم دارد که استفاده از مشاوره ها و پشتیبانی های لحظه ای می تواند تجربه ی شیرینی برای کلیه بازرگانان داشته باشد. مشاوران ما در این مرکز بازرگانی برای سالهای سال در این زمینه فعالیت کرده اند و از تمامی قوانین و مراحل انجام کار اطلاع کافی دارند. با سپردن کلیه امور ثبت سفارش کالای وارداتی خود به ما می توانید امنیت ، سرعت و دقت را یکجا دریافت کنید. این شرکت در زمینه ترخیص کالا از دبی فعالیت دارد

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *