در گام اول تنظیم اظهارنامه گمرکی نیاز است که اطلاعات وارد شوند. در واقع شرکتی که مسئول واردات کالا است همه اطلاعات مربوط به کالا و همینطور ارزش کالا را محاسبه کرده و وارد می کند. پس از این بخش نیز است که پروسه پذیرش اظهارنامه گمرکی صورت بگیرد. پس از بخش پذیرش نیز زمان برای کنترل های گرمکی صورت می گیرد.

 

از آنجایی که سوال در مورد اظهارنامه گمرکی بسیار زیاد است این بخش را مخصوص ارزیابی وضعیت اظهارنامه گمرکی قرار داده ایم و در ابتدا قصد داریم تعریفی از اظهارنامه گمرکی داشته باشیم. اظهارنامه گمرکی به این معنی است که کالاهای وارداتی یا صادراتی برای گمرک مشخص شود. در واقع همه عملیات مربوط به ترخیص کالاهای وارداتی را شامل می شود که می بایست بر اساس قوانین گمرک و طبق آیین نامه اجرایی صورت بگیرد.

 

نمونه اظهارنامه گمرکی به زبانی ساده

اگر بخواهیم اظهارنامه گمرکی را به زبانی ساده تر توضیح دهیم. در زمان ترخیص کالا، گمرک در ابتدا اطلاعی از محموله و بسته کالای ترخیصی ندارد و از سوی دیگر صاحب کالا موظف است که برای گمرک اظهار داشته باشد. یعنی کالا باید به گمرک معرفی شود. پس از اینکه اظهارات صاحب کالا بررسی شود در صورتی که مطابقت لازم وجود داشته باشد، مجوز برای ترخیص و صدور و بارگیری صادر می شود.

ترخیص و واردات کالا از دبی را به ما بسپارید

 

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

 

 ثبت اظهارنامه گمرکی

 ثبت اظهارنامه گمرکی در صورتی فراهم می شود که همه موارد در آن رعایت شده باشد، مثلاً پیش فاکتور، سیاهه خرید، فهرست عدل بندی و … هر یک از نظر موقعیت ثبت شرایط خاص خود را دارد. در اظهارنامه همه اطلاعات لازم برای اعمال مقررات گمرکی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که کالا پس از وارد به گمرک مفقود شود این اظهارنامه بهترین موقعیت را ایجاد می کند.

 

استعلام اظهارنامه گمرکی

استعلام اظهارنامه گمرکی بخش آخر از مراحل انجام اظهارنامه گمرکی محسوب می شود. زمانی که صندوقدار اظهارنامه را از سیستم فراخوانی کند و مطابقت لازم بر روی فیش ارائه شده و مبلغ محاسبه صورت صورت بگیرد نوبت به تایید است و رسید صندوق بر اساس اطلاعاتی که در رایانه تکمیل شده است مورد تایید قرار می گیرد.

 

آموزش تنظیم اظهارنامه گمرکی

در آموزش تنظیم اظهارنامه گمرکی موارد مهمی وجود دارد که شامل اظهارنامه توسط صاحب کالا و وکیل و نماینده قانونی او است. فردی که نماینده یا مسئول کالا است می بایست اظهارنامه را تکمیل کند و بر اساس امضا فاکتور و گواهی مبدا و همینطور همه اسناد و مجوزهای لازم را به گمرک تحویل دهد.

پس از این بخش نیاز به فیش بانکی است که باید از اسناد جدا شود. حتماً سوال می کنید پروانه گمرکی چیست؟ در واقع پس از اینکه فیش بانکی از اسناد جدا شد نسبت به چاپ پروانه گمرکی اقدام صورت می گیرد. پروانه چاپ شده می بایست توسط مسئول صندوق مهر شود و همینطور شماره مربوط به پروانه نیز در دفتر مربوط به ثبت برسد.

سپس نیاز است که رسید اخذ شده و به صاحب کالا ارائه شود. پس از این مرحله ترخیص کالا مجاز و آزاد می شود. اظهارنامه گمرکی واردات اهمیت زیادی دارد. چنانچه محموله وارداتی یا صادراتی اظهار شود و اظهارات با محتویات دچار عدم مطابقت شود گمرک این امکان را خواهد داشت که جریمه در نظر بگیرد.

 

مراحل انجام اظهارنامه گمرکی چیست؟

مرحله اول: در گام اول تنظیم اظهارنامه گمرکی نیاز است که اطلاعات وارد شوند. در واقع شرکتی که مسئول واردات کالا است همه اطلاعات مربوط به کالا و همینطور ارزش کالا را محاسبه کرده و وارد می کند. پس از این بخش نیز است که پروسه پذیرش اظهارنامه گمرکی صورت بگیرد. پس از بخش پذیرش نیز زمان برای کنترل های گرمکی صورت می گیرد. در این بخش کالا ارزیابی فیزیکی خود را دنبال می کند.

مرحله دوم: در گام دوم پس از ارزیابی، ارزیاب گمرک نسبت به متن اظهارنامه اقدام کرده و وجود پرداختی را کنترل می کند و همینطور برای سایر مقررات نیز تصمیم می گیرد. پس از این که پروسه کنترلی به پایان رسید نیاز است که متن اظهارنامه امضا شود. پس از این مرحله همه اطلاعات به دست آمده به کارشناس مربوطه تحویل داده می شود. کارشناس باید از صحت اطلاعات اطمینان داشته باشد و اظهار را امضا نماید و به رئیس سرویس ارزیابی تحویل دهد. رئیس سرویس ارزیابی، شماره ارزیابی تعیین شده توسط سیستم را می نویسند و فراخوانی برای شماره ثبت صورت می گیرد.

 

فرم اظهارنامه گمرکی

فرم اظهارنامه گمرکی می بایست به درستی تکمیل شده باشد در غیر این صورت در بخش ارزیابی سیستمی مشکلاتی ایجاد می شود. در نهایت نوبت به ارسال مدارک به واحد صندوق و صدور پروانه است.

سایت اظهارنامه گمرکی معمولاً یک سری اطلاعات در این زمینه در اختیار کاربران قرار می دهد اما رعایت نکات اصلی می بایست توسط فرد متخصص صورت بگیرد. پس از ارزیابی سیستم اظهارنامه نیاز است که اظهارنامه و فیش بانکی به صندوق تحویل داده شود. صندوق دار در ابتدا اظهارنامه را از سیستم فراخوانی می کند و سپس مبلغ فیش ارائه شده را با مبلغ محاسبه شده توسط سیستم مورد بررسی قرار می گیرد.

 

برگ سبز گمرکی چیست؟

در ارزیابی اظهارنامه گمرکی یک برگه با عنوان برگ سبز گمرکی وجود دارد. این برگ سبز شامل سه مسیر رنگی است. مسیر سبز نیازی به بازرس ندارد. مسیر زرد شامل بازرسی اسناد و مدارک توسط بازرسی است. مسیر قرمز نیز مربوط به بازرسی فیزیکی است.

یک ترخیص کار حرفه ای قطعاً کار با epl را بلد است در غیر این صورت پروسه ترخیص بسیار طولانی تر صورت می گیرد. تجربه در فرآیند ترخیص کاری بسیار مهم است.

از سوی دیگر از نظر نکات فنی مشخص است که روند اظهار در سامانه به نسبت سال های گذشته فرق کرده است و شخص در این زمینه باید دقت بالایی داشته باشد. اشتباه پیاپی در اظهارنامه های گمرکی مشکل ساز است.

فردی که قرار است در ثبت و تنظیم اظهارنامه گمرکی به شما کمک کند می بایست اطلاعات خوبی در خصوص کالای تجاری، صاحب کالای تجاری و کالای داخلی داشته باشد. می بایست برای خروج کالای داخلی عبارات و اصطلاحات را به خوبی ارزیابی کرده باشد.

ترخیص کالا از دبی توسط تیم بارون امپرور جنرال تریدینگ در بهترین شرایط و با رعایت نکات طلایی صورت می گیرد. این تیم حرفه ای سعی می کند موقعیت ترخیص را بررسی کند و وضعیت صادرات قطعی را مورد محاسبه قرار دارد. در صورتی که اصول اصلی رعایت شود هزینه های اضافی به حداقل رسیده و از بین می رود و سرعت اجرای کار نیز بیشتر می شود.

ترخیص و واردات کالا از دبی را به ما بسپارید

 

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *