مطابق بند 7 الحاقی برنامه و بودجه سال 99 واردات هر گونه از خودروهای سبک و سنگین ,ماشین آلات معدنی و راهسازی توسط ارز منشا خارجی به طور کلی مجاز می باشد. در این بین می بایست به این نکته توجه داشت که اولویت با خودرو های هیبریدی است. در این بخش قرار است به شرایط واردات خودرو در سال 99 به طور دقیق بپردازیم. همراهی شما با ما در این قسمت موجب خرسندی می گردد.

 

شرایط واردات خودرو در سال 99:

مطابق بند 7 الحاقی برنامه و بودجه سال 99 واردات هر گونه از خودروهای سبک و سنگین ,ماشین آلات معدنی و راهسازی توسط ارز منشا خارجی به طور کلی مجاز می باشد در این بین می بایست به این نکته توجه داشت که اولویت با خودرو های هیبریدی است.

 

شرایط واردات خودرو:

در سال 99 همچنان واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است .واردات هر مدل از خودرو در قدم اول نیازمند ثبت سفارش از طرف وزارت صنعت ,معدن و تجارت می باشد.این نکته نیز حائز اهمیت است که قبل از اخذ مجوز واردات نیازمند اخذ مجوز های چهارگانه می باشند که به شرح زیراست.

  • مجوز ارائه خدمات پس از فروش در ایران
  • گواهی استاندارد محیط زیست
  • گواهی ایمنی موسسه استاندارد
  • گواهی تحقیقات صنعتی از سازمان بهینه سازی

وجود هر 4 گواهی نامه فوق جهت واردات خودرو الزامی می باشد.  ازاد شدن واردات خودرو در حال حاضر در گرو تثبیت بازار ارز می باشد.

 

 

وضعیت واردات خودرو در سال 99

سال 99 با توجه به نوسانات بیش از حد انتظار بازار ارز هم اکنون واردات خودرو از وضعیت معینی برخوردار نمی باشد .مدیر کل اداره گمرک همچنین گفت:تا اطلاع ثانوی به دلیل محدودیت های زیاد دسترسی به منابع ارزی و مالی کشور فعلا واردات خودرو از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد.

شرکت ترخیص کالا بارون امپرور جنرال تریدینگ از جمله شرکت های فعال در حوزه خرید و ترخیص کالا از دبی و  کشور های مختلف موظف به ارائه خدمات در زمینه خرید انواع کالاها و ترخیص واردات انواع کالا می باشد. اگر ارائه خدمات به شکل مطلوبی انجام شود بدیهی است که مشتریان متعددی را به خود جذب می کند .

 

واردات خودرو در سال 99 آزاد شد

واردات خودرو در سال 99 همانند سال های قبل از قوانین مختص به خود پیروی می کند.بر طبق اساس نامه ی دولت هر شخص حقیقی در کشور ایران اجازه ی وارد کردن یک خودرو از 15 شرکت بزرگ جهان را دارد.

بر طبق گفته های اداره گمرک آزاد شدن واردات خودرو در سال ۹۹ با توجه به میت دسترسی به منابع ارزی واردات خودرو های هیبریدی و غیر هیبریدی نسبت به سال های گذشته محدود تر می باشد . جهت آزادسازی واردات خودرو کماکان با وضعیت فعلی ارز تصمیم گیری قطعی در این باره وجود ندارد.

 

شرایط واردات خودرو از مناطق آزاد در سال 99

پلاک گذر موقت معمولا برای افرادی قابل استفاده است که قصد خرید ندارند و تمایل دارند با پرداخت هزینه های کمتر از خودرو های لوکس استفاده نمایند.

 

واردات خودرو سنگین در سال 99

بر طبق گفته ی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات کشور ثبت سفارش خودرو های سنگین معدن و راهسازی و دیگر دسته های ماشین سنگین مجاز است و همچنین وی افزود در بازار امروز به دلیل نوسانات بیش از اندازه ی ارز فعلا واردات خودروهای هیبریدی سنگین منتفی است ولی همچنان واردات خودروهای هیبریدی سواری صورت می پذیرد.

 

شرایط واردات خودرو سنگین

واردات خودرو های سنگین در صورتی امکان دارد که بیش از 3 سال از عمر آن ها نگذشته باشد .خودرو ی مورد نظر می بایست در بخش حمل و نقل عمومی دارای معاینه ی فنی معتبر باشد.

کامیون های وارداتی قطعا باید از تمامی استاندارد های محیط زیست برخوردار باشند و همچنین خودرو ی مورد نظر از نظر ایمنی برای سفر های جاده ایی و درون شهری مورد تایید دستگاه های مربوطه باشند.

 

شرایط واردات خودرو دست دوم در سال 99

با توجه به تحریم های اعمال شده توسط آمریکا بر کشور در حال حاضر تصمیم گیری قطعی برای واردات خودرو در سال 99 وجود ندارد.در خصوص واردات خودرو های دست دوم مجلس به طور مستمر پیگیر اخذ مجوز هایی این امر می باشد چرا که با واردات خودرو های دست دوم بازار خرید و فروش خودرو های داخلی نیز تا حد زیادی متعادل می شود و همچنین موجب ایجاد رقابت های موثر بین خودرو سازان داخلی می گردد.

 

شرایط واردات خودرو هیبریدی در سال 99

بنابر تصمیمات اتخاذ شده اولویت واردات با خودرو های هیبریدی می باشد .لازم به ذکر مجدد می باشد که همچنان واردات خودرو با توجه به عدم ثبات بازار ارز در حالت تعلیق می باشد.این امکان وجود دارد که یک سری محدویت برای واردات خودرو و دیگر کالا ها اعمال شود .برای واردات برخی از اقلام از ارز های دولتی استفاده می شد که هم اکنون به دلیل محدودیت دسترسی به منابع ارزی این امکان وجود ندارد.

 

نحوه واردات خودرو هیبریدی

نحوه واردات خودرو هیبریدی همانند خودرو های دیگر می باشد با این تفاوت که در سال 99 اولویت با ورود خودرو های هیبریدی به کشور است. امید به اینکه شرایط واردات ماشین در سال های آینده راحت تر شود.

 

شرایط واردات خودرو برای خانواده شهدا در سال 99

خانواده معظم شهدا و جانبازان از سهمیه ی ویژه ایی  نسبت به سایرین برای وارد کردن خودرو برخودار هستند .هریک از جانبازان و یا خانواده ی شهدا با توجه به شرایط خود و اعلام آن به ادارهی گمرک می توانند تعدا مشخصی خودرو سالیانه به کشور وارد کنند.

بطور میانگین هر شخص جانباز بالای 70 درصد می تواند بالغ بر 500 دستگاه خودرو در سال به کشور وارد کند البته لازم به ذکر است این تعداد مصوبه ی سال 98 بوده و برای سال 99 به دلیل عدم ثبات بازار ارز تعدا مشخصی وجود ندارد.

 

شرایط واردات خودرو برای جانبازان در سال 99

شرایط واردات خودرو توسط جانبازا نسبت به افراد عادی راحت تر می باشد همانطور که ذکر شد  شرایط واردات خودرو جانبازان در سال 99 هر شخص جانباز اجازه ی ورود 500 دستگاه خودرو را به کشور داشته است .

 

شرایط واردات خودرو برای افراد مقیم خارج

هریک از افراد مقیم خارج از کشور با توجه به قوانین وضع شده قادر هستند واردات خودرو به داخل کشور داشته باشند. همچنین واردات خودرو شخصی در سال 99 واردات هر گونه خودرو اعم از شخصی و یا عمومی به دلیل عدم ثبات بازار ارز از شرایط مطلوبی برخوردار نمی باشد. شرایط واردات خودرو شخصی.

 

شرایط واردات خودرو گذر موقت

هریک از افراد مقیم و غیر مقیم کی توانند با ارائه سند معتبر بانکی و سایر مدارک لازم خودرو با پلاک گذر موقت وارد کشور کنند.

 

ممنوعیت واردات خودرو در سال 99

ممنوعیت واردات خودرو در سال 99 تنها بخاطر اشفتگی بازار ارز می باشد که امید است هر چه زودتر بازار واردات خودرو به ایران رونق بگیرد. امید است در سال های آینده  شرایط واردات خودرو به ایران راحت تر از قیبل باشد.

 

واردات خودرو دانشجویی:

هریک از افراد با داشتن مدرک لیسانس و یا بالاتر و داشتن مدارک مورد نیاز از جمله ضمانت نامه می توانند خودرو مد نظر خود را به کشور وارد نمایند. امید است در سال های آینده شرایط واردات خودرو دانشجویی ن راحت تر از قیبل باشد.

 

تعرفه واردات خودرو در سال 99

مالیات و عوارضی که بر واردات خودرو ها اعمال می شوند بر اساس مدل ماشین متفاوت است. هر سال به طور مشخص حق ورودی و تعرفه گمرکی واردات و یا صادرات کالاها در کمیسیون ماده 1 هیئت دولت به تصویب می رسد که شما عزیزان برای اطلاع از این تعرفه ها می بایست اقلام مورد نظر خود را در لیست اعلام شده توسط اداره گمرک جستجو کنید.

 

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با بیش از 25 سال سابقه فعالیت بازرگانی و گمرکی و تجاری و عضویت در اتاق بازرگانی امارات متحده عربی با شماره لایسنس 587395 در دایره اقتصادی دبی و دارای کد مالیاتی فعال (Vat) ، افتخار ارائه کلیه خدمات گمرکی و بازرگانی را به کلیه شرکت ها و تجار و بازرگانان محترم ایرانی را دارد. این مجموعه یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ترخیص کالا می باشد

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *