در ابتدا باید تعریفی کلی از واردات کالا داشته باشیم و سپس به معرفی نکات مهم و کلیدی درباره واردات کالا ها می پردازیم. در واقع واردات به فعالیتی گفته می شود که طی آن کالاهایی که در کشور دیگری تهیه و تولید می شوند را بعد از طی مراحل از پیش تعیین شده و مشخص به کشور دیگری وارد می کنند.

به طور کلی هر کالایی را نمی توان وارد کرد و برای انجام وارد کردن کالا نیاز به دانستن نکات مهم و کلیدی درباره واردات انواع کالا لازم و ضروری می باشد. در این مقاله سعی ما بر این است که به طور کلی به معرفی قوانین واردات کالا و ترخیص و وارد کردن کالا بپردازیم و مراحل ثبت سفارش واردات کالا و مراحل واردات و ترخیص کالا به همراه اصول و مدارک مورد نیاز را به شما معرفی کنیم. همچنین شما را با شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ برای انجام کلیه امور ترخیص و واردات انواع کالا آشنا می کنیم. در ضمن عزیزان می توانند خدمات گمرکی ، بازرگانی و حمل کالای خود را به مجموعه بارون امپرور جنرال تریدینگ بسپارید .

 

واردات قطعی کالا چیست؟

حال شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که واردات قطعی کالا چیست و به چه کالایی کالای وارداتی می گویند. واردات قطعی کالا زمانی اتفاق می افتد که تمامی مراحل درخواست، ثبت، پیگیری و تعرفه واردات انجام شده باشد و کالای مورد نظر شامل شرایطی که در آن ممنوعیت واردات وجود دارد، نباشد.

نکته مهمی که در اینجا باید متذکر شد این است که نحوه واردات کالا و چگونگی و چیستی کالای وارداتی را باید قبل از انجام هرگونه معامله دقیقا بررسی کرد تا تمامی موارد و نکات مهم یک به یک بررسی شود تا از بروز هر گونه مشکل و یا نا هماهنگی در جریان واردات قطعی کالا جلوگیری شود.

 

مالیات واردات کالا چگونه محاسبه می شود؟

در مورد آگاهی یافتن از میزان مالیاتی که برای هر کالا توسط وزارت بازرگانی در نظر گرفته شده است باید به شرکت بازرگانی معتبری در این زمینه مراجعه نمود که می توانید با تماس با شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ از کلیه تعرفه وارد کردن کالاها همچنین مالیات واردات کالاها و ممنوعیت واردات اطلاع پیدا کنید. در این مرکز تمامی اطلاعات لازم برای انجام واردات قطعی کالا توسط کارشناسان مربوطه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند و همچنین در مورد تعرفه واردات و میزان برخورداری مالیات واردات کردن کالا نیز اطلاع رسانی های همه جانبه به بازرگانان گرامی می شود.

 

قوانین واردات کالا شامل چه مواردی است؟

بدیهی است که برای اجازه واردات انواع کالا نیاز به مجوز های مورد نیاز و تایید صلاحیت آن کالا لازم و ضروری می باشد. قبل از انتخاب هر گونه کالا برای شروع مراحل واردات و ترخیص کالا ، نیاز به دانستن قوانین واردات کالای مورد نظر و نکات مهم و کلیدی درباره واردات انواع کالا امری بدیهی است که اگر کالای مورد نظر در لیست اقلام مجاز برای واردات و صادرات نباشد و اصطلاحا در لیست عدل بندی و پیش فاکتور نباشد شما نمی توانید آن را تحت هیچ شرایطی وارد و یا صادر کنید. شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با داشتن کارنامه ای کهن و درخشان پیرامون انجام کلیه مراحل واردات و ترخیص کالا توانسته است پیشرو در میان شرکتهای بازرگانی دیگر باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اصول وارد کردن کالا و مدارک لازم برای واردات کالا با شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ ارتباط برقرار کنید و از خدمات ویژه این گروه برای تمامی معاملات خارجی خود بهره مند شوید.

 

PI یا لیست عدل بندی و پیش فاکتور فروش چیست؟

PI یا همان لیست عدل بندی و پیش فاکتور فروش در جهت اطلاع رسانی همه جانبه پیرامون کالای مورد نظر می باشد که توسط وزارت بازرگانی و کانال بانکی کشور برای واردات انواع کالا ها صادر می شود. لیست عدل بندی برای هر کالا متفاوت است و مانند یک شناسنامه برای هر کالایی منحصر به فرد می باشد. این لیست را می توان از وزارت بازرگانی هر کشوری که قصد واردا کردن کالاها  از آن جا را داریم تهیه کنیم. به عبارت دیگر PI شامل شرایط و ضوابطی است که فروشنده کالا قبل از اقدام به صادرات کالای خود به خریدار ارائه می کند. پیش فاکتور اولین سندی است که قبل از خرید و فروش پیرامون کالای مورد نظر میان خریدار و فروشنده رد و بدل می شود. گروه بازرگانی راه پویان مسیح با تضمین تهیه سریع و استاندارد کلیه PI و لیست عدل بندی در خدمت شما بازرگانان گرامی می باشد. شما می توانید با موبایل و واتساپ مشاوره رایگان 00971567344148 از کلیه مراحل واردات و ترخیص کالا و دریافت PI معتبر آنها مطلع شده و جهت سپردن کلیه امور و مراحل ثبت سفارش واردات کالای خود با ما در ارتباط باشید.

 

حتما بخوانید:کارت بارزگانی چیست

 

ترخیص و واردات کالا ها به چه صورتی است؟

همانطور که گفته شد برای واردات انواع کالا نیاز به طی یک سری مراحل است که با دانستن قوانین واردات انواع کالا و ترخیص و وارد کردن کالا و همچنین نکات مهم و کلیدی درباره واردات انواع کالا به صورت کامل می توان مرحله به مرحله تمامی آنها را طبق استانداردهای لازم انجام داد. برای انجام ترخیص و واردات انواع کالا و مراحل ثبت سفارش و وارد کردن کالاها  طی مراحل زیر لازم می باشد:

  • تهیه لیست عدل بندی و PI کالا

به زبان ساده تر، ما باید در ابتدا بدانیم که کالایی که می خواهیم وارد کنیم اجازه صادر شدن از کشور مبدا و وارد شدن به کشور مقصد را دارد یا خیر؟ برای این کار از طریق بررسی لیست اقلام مجاز برای ترخیص و واردات ، از طریق وزارت بازرگانی اقدام می کنیم.

 

  • اخذ تاییدیه نهایی برای اقدام به ترخیص و واردات انواع کالا

در این مرحله شرایط و قوانین واردات کالای مورد نظر را مطالعه کرده و نسبت به انجام مراحل ثبت سفارش واردات انواع کالاها  که شامل تعیین شرایط حمل و نقل و چگونگی پرداخت هزینه های گمرک و یا سازمان های مربوطه که دارای کارت بازرگانی می باشند و می توانند آن کالا را وارد کنند اقدام می کنیم.

 

  • تهیه مجوز از سازمان مربوطه برای ترخیص و واردات کالا

هر کالایی برای وارد یا صادر شدن نیاز به تاییدیه از سازمان مربوط به خود دارد. بر فرض شما می خواهید کالاهایی را که شامل اسباب بازی می باشد وارد کنید. برای اخذ مجوز واردات اسباب بازی باید به سازمان فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بروید و بعد از استعلام پیرامون صحت و درستی کالای مورد نظر نسبت به اخذ مجوز از طریق همان سازمان اقدام کنید. معمولا بعد از انجام آزمون سلامتی و کیفیت کالا ، اداره استاندارد اقدام به صدور مجوزات لازم برای واردات آن کالا می نماید. انجام کلیه امور و اخذ تمامی مجوز های لازم برای ترخیص و واردات کالای شما توسط شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ قابل انجام و پیگیری می باشد.

حتما بخوانید: پروفرما چیست

مراحل ثبت سفارش واردات کالا

  • شناسایی فروشنده کالایی که می خواهیم اقدام به وارد کردن آن کنیم.
  • دریافت اطلاعات کامل (مشخصات و قیمت و سازنده) پیرامون کالای مورد نظر
  • تست نمونه ای از کالا به منظور اطمینان بیشتر پیرامون کیفیت کالا
  • تعیین شرایط معامله پیرامون مبلغ و هزینه ها
  • گرفتن PI و لیست معرفی یا پروفورمای کالا از فروشنده
  • طی مراحل ثبت سفارش واردات کالاها از وزارت صنعت و معدن
  • کسب اطلاعات لازم پیرامون مبلغ گمرک و حمل و نقل کالا و توافق ما بین فروشنده و خریدار
  • بررسی زمان وارد شدن کالا و انجام هماهنگی های لازم
  • اعزام کارشناسان مربوطه برای تست محصول قبل از وارد شدن به کشور
  • ارائه ی کارت بازرگانی و یا تماس با شرکت های بازرگانی معتبر برای انجام مراحل واردات و ترخیص کالا
  • تهیه مجوز برای واردات کالای مورد نظر
  • بکارگیری افراد متخصص از طرف شرکت بازرگانی برای بازرسی کالا در هنگام تولید در کشور مبدا
  • تعیین نوع حمل و نقل کالا و تماس با مراکز انجام این کار
  • اطمینان از بارگیری و دریافت اسناد مبتنی بر حمل کالا از کشور مبدا
  • پرداخت مبلغ از طریق عملیات بانکی که نیاز به داشتن فاکتور و PI و گواهی مبدا و بازرسی و باربری دارد
  • واریز هزینه گمرک و تهیه اسناد پیرامون پرداختی ها و حفظ آنها
  • انتقال دادن کالای وارد شده به مراکز انبار بعد از انجام ترخیص کالا
  • پرداخت مالیات و آزاد سازی سپرده ای که از قبل برای تعهد پیرامون ورود کالای مشخص شده نزد بانک گذاشته اید.

رعایت کامل اصول واردات انواع کالا توسط شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ

برای انجام یک سری از عملیاتی که در بالا به آنها اشاره شد نیاز است تا با مشاوره و همفکری کارشناسان با تجربه این مراحل انجام شود. همچنین بهتر است برای اطمینان از انجام همه مراحل فوق به درستی و کاملا قانونی از یک شرکت بازرگانی معتبر استفاده شود.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با داشتن کارنامه های درخشان و انجام امور بازرگانی ویژه ترخیص و واردات و همچنین رعایت کلیه قوانین واردات کالا ها به صورت صفر تا صد توانسته است رضایت تجار گرامی را برای سالیان متمادی کسب کند. شما می توانید با سپردن کلیه امور بازرگانی خود جهت انجام مراحل ثبت سفارش واردات و مراحل واردات و ترخیص کالا به ما با آسودگی کامل از انجام کامل و قطعی کلیه مراحل ، واردات کالای تضمین شده ای را داشته باشید.

 

 

خدمات ارائه شده شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ پیرامون واردات کالا از دبی

  • اطلاع رسانی های همه جانبه پیرامون نکات مهم و کلیدی درباره واردات
  • انجام صفر تا صد ترخیص و واردات کالا ها در سریع ترین زمان
  • رعایت کلیه قوانین واردت به صورت استاندارد و اصولی
  • ترخیص و واردات کالا از کلیه مرزهای کشور
  • اطلاع رسانی کامل پیرامون مدارک لازم برای واردات انواع کالا ها و بررسی آن
  • تسلط عالی پیرامون اصول واردات انواع کالا و برطرف کردن هر گونه مشکل احتمالی

چرا باید کلیه امور ترخیص و واردات کالا با شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ بسپاریم؟

گروه بازرگانی بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و کار آزموده برای ارائه کلیه نکات مهم و کلیدی درباره واردات انواع کالا و انجام کلیه مراحل ثبت سفارش واردات کالا توانسته است بیشترین رضایت را از سوی مشتریان به خود اختصاص دهد و در زمینه جلب اعتماد بازرگانان محترم و شناساندن خود به عنوان قطب مهم و اصلی در زمینه ترخیص و واردات در کشور حرف نخست را بزند. همچنین با در اختیار قرار دادن شماره موبایل و واتساپ مشاوره رایگان  00971567344148 شما می توانید کلیه سوالات و ابهامات خود را پیرامون اصول واردات انواع کالا از این مرکز معتبر دریافت نمایید. افتخار ما واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور در هر مکان و هر زمان با بهترین خدمات ممکن می باشد.

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *