ارزش گمرکی و نحوه محاسبه آن از جمله موارد مهمی است که هر بازرگان برای تعیین قیمت تمام شده کالا باید بتواند آن را بدست بیاورد. بر خلاف باور عموم و بسیاری از بازرگانانی که احاطه کامل بر تعاریف اصطلاحات گمرکی ندارند ارزش گمرکی کالا با قیمت CIF تفاوت هایی دارد.

در این مقاله سعی بر این داریم که به سوال ارزش گمرکی چیست با توضیحات ساده و جامع پاسخ داده و چگونگی نحوه محاسبه ارزش گمرکی کالا و ارزش گمرک کالای صادراتی را ارائه کنیم. بارون امپرور جنرال تریدینگ بهترین شرکت بازرگانی در امور تعیین ارزش گمرک و ترخیص کالاها می باشد. مشاوران ما هر روزه آماده پاسخگویی به سوالات بازرگانان و کارفرمایان گرامی و ارائه راهنمایی های جامع و اصولی به ایشان هستند.

 

نکاتی در رابطه با ارزش گمرکی کالا

بر اساس ماده 14 قانون گمرکی و امور مرتبط با آن ارزش گمرک شامل کلیه هزینه های متحمل شده بر کالا بعلاوه CIF آن کالا می باشد. منظور از هزینه های متحمل شده بر کالا هزینه هایی است که تا رسیدن آن کالا تا اولین مرکز گمرکی به آن تعلق می گیرد. کرایه وسایل حمل و نقل و هزینه های نقشه و لیسانس های تعلق گرفته بر کالا و … از جمله هزینه هایی است که بر روی ارزش گمرک کالا و میزان تعیین آن موثر است. مواردی که باید برای تعیین ارزش گمرکی کالا بررسی شوند و با هم جمع شده تا از این طریق میزان محاسبه ارزش گمرک کالا مشخص شود به قرار زیر است:

  • کرایه وسایل حمل و نقل کالا تا دفتر گمرک
  • بیمه ای که در حین حمل و نقل به کالا اختصاص داده شده است
  • قیمت خود کالا در زمانی که خریداری شده است
  • حمل و نقل کالا با وسایل نقلیه و ناوگان خارجی

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

ارزش TSC گمرک چیست؟

Tsc چیست ؟ ارزش گمرکی کالا tsc در واقع یک کد چهار رقمی است که به کلیه کالا ها تعلق می گیرد و نشانگر ارزش گذاری و سیاست هایی است که به منظور شناسایی آن کالا از طریق دولتها اعطا می شوند . این کد برای هماهنگ کردن ارزش کالاهایی است که وارداتی هستند و برای اجرای عدالت مالیاتی و میزان مالیاتی است که به هر کالا در هنگام ورود به کشور تعلق می گیرد.

ارزش TSC گمرک از هر گونه اختلاف نظر میان دفاتر گمرکی و دخالت سلیقه ای و نا هماهنگی میان تعیین این هزینه ها بوجود آمده است. با استفاده از ارزش TSC گمرک محیطی سالم برای انجام کلیه امور بازرگانی میان افراد ایجاد می شود. همچنین سامانه الکترونیکی ارزش TSC گمرک باعث می شود تا از اختلافات ناشی از تعیین این ارزش تا حدود زیادی کم شود.

 

ارزش گمرکی خودروهای وارداتی 2020

یکی از مهمترین موضوعاتی که بازرگانان و وارد کنندگان خودرو با آن روبرو هستند تعیین ارزش گمرکی خودروهای وارداتی 2020 می باشد. سازمان امور مالیاتی هر ساله با انتشار بخشنامه هایی مبنی بر ارزش گمرک خودروهای وارداتی مقدار مشخصی را برای هر خودرو تعیین می کنند. با تعیین ارزش گمرکی خودروهای وارداتی می توان مقدار مالیاتی را که در ازای ورود هر خودرو بازرگانان باید بپردازند محاسبه کرد. همچنین هزینه هایی مانند عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه نیز بر همین مبنا محاسبه می شوند.

 

ارزش گمرکی کالاهای صادراتی چگونه تعیین می شود؟

نحوه تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی  باید قیمت فروش آن کالا را به هزینه های دیگری مانند هزینه باربری و حمل و نقل و بیمه و دیگر موارد جمع کرد. تمامی این هزینه ها تا زمانی است که کالای صادراتی به اولین دفتر گمرکی برسد. تمامی مدارک و اسناد باید به گمرک مربوطه توسط فرد ارائه شود تا مبنای محاسبه ارزش گمرک کالای صادراتی شود.

در هر مرحله از این اعلام ها اگر اختلافی میان شناسه کالا و یا قسمت ثبت نام آن صورت گیرد بازرگان مربوطه موظف به پرداخت خسارت جهت ترخیص کالای خود می شود . متخصصین ما در بارون امپرور جنرال تریدینگ با احاطه کامل بر تمامی موارد نحوه محاسبه ارزش گمرکی کالای صادراتی و طی کردن مراحل ترخیص کالا همراه مطمئن شما برای انجام یک تجارت سودمند خواهند بود.

 

اهمیت ایجاد مرکزی برای تعیین ارزش گمرکی در کشور چه بود؟

در گذشته بر مبنای ماده های 14 و 16 کلیه ارزش گذاری هایی که برای کالاهای صادراتی تعیین شده بود باعث می شد تا اختلافات گسترده ای برای تعیین ارزش گمرکی کالای صادراتی بوجود آید. برخی از گمرکات بر اساس سایتی که ثبت نام آن کالا در آن انجام شده بود اقدام به تعیین ارزش گمرکی کالای صادراتی می کردند و برخی دیگر از گمرکات مانند گمرک فرودگاه امام خمینی بر مبنای جستجوی اینترنتی اقدام به تعیین آن می کردند. در هر صورت ملاک اصلی برای تعیین ارزش گمرکی کالای صادراتی قیمت های به روزی بود که در سایتهای متفرقه وجود داشت. اما برای حل این موضوع و خاتمه دادن به این اختلافات دولت بر آن شد تا ارزش گمرکی کالای صادراتی را بر حسب ارزش کالا و هزینه های متحمل شده آن تعیین کند. بر همین اساس اقدام به ایجاد ارزش TSC گمرک کرد.

 

نحوه ارزش گذاری کالای وارداتی در گمرک

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم نحوه ارزش گذاری کالای وارداتی در گمرک از طریق محاسبه هزینه هایی است که آن کالا تا رسیدن به اولین دفتر گمرکی متحمل شده است بعلاوه قیمت خرید خود کالا . تعیین این ارزش گذاری از طریق اسنادی است که صاحب آن کالا و یا بازرگان مربوطه به گمرک ارائه می دهد. همچنین تعیین این ارزش گذاری بر اساس نرخ دلاری است که در همان روز و از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

 

ارزش گمرکی پارچه و ترخیص آن از گمرک

پارچه نیز مانند بقیه اقلام صادراتی و وارداتی یکی از کالاهای اساسی می باشد. تمامی انواع پارچه ها شامل کد مخصوصی هستند که بر اساس آنها ارزش گمرک شان محاسبه می شود . ورود پارچه به کشور به دلیل ایجاد کارآفرینی در جهت تولید پوشاک نرخ حقوق گمرکی کمتری نسبت به پوشاک آماده دارد. تمامی انواع پارچه مانند پارچه های ساتن ، جیر ، چرم ، کتان ، پلی استر ، نایلون ، پشمی و ابریشمی در این دسته قرار دارند . بارون امپرور جنرال تریدینگ بهترین مرکز بازرگانی در زمینه ترخیص انواع کالا ها از جمله پارچه و مصنوعات آن در کشور است که تمامی مراحل ثبت درخواست تا ترخیص را در سریع ترین زمان و با پشتیبانی مشاوران مجرب خود انجام می دهد.

 

همانطور که می دانید ارزش گمرکی نرخ ارز با ارزهای رایج در کشور تفاوتهایی دارد. در یک برهه خاص بانک مرکزی اقدام به اعلام نرخ ارزهای مختلف کشورها می کند و بازرگانان بر اساس آن می توانند ارزش گمرک کالای خود را محاسبه کنند.

برای برخی از اقلام و کالاها دولت اقدام به تامین ارز حمایتی می کند و این به دلیل اهمیت واردات آن کالا و ضروری بودن آن است. داروها و مواد غذایی و دستگاه هایی که کمک به رونق ساخت و ساز می کنند و برای انجام تحقیقات و کسب دانش مفیدند جزو این دسته می باشند.

« با ما کار کنید ، Vat پرداخت نمیکنید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

در برخی از جریانات ترخیص کالا از گمرک یک سری مسائل متفرقه وجود دارد که هر بازرگانی از دانستن این مسائل و نکات ناگزیر است. عدم آشنایی و نداشتن تسلط کافی به این گونه اطلاعات باعث می شود تا خسارت های جبران ناپذیری به بازرگانان و سرمایه آنها وارد شود. همچنین تاخیر در ترخیص کالا ها باعث تلف شدن سرمایه و زمان بازرگانان می شود.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با در اختیار داشتن کارشناسان خبره و تسلط بر تمامی موارد و ضوابط ارزش گمرک کالاها و انجام مسائلی که سبب ترخیص به موقع و سریع کالا ها می شود توانسته است رضایت بسیاری از بازرگانان و کارفرمایان عزیز را جلب کند.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *