در جواب به سوال سیستم ورود موقت چیست باید بگوییم که سیستم ورود موقت آ ت آ در واقع روشی است برای نقل و انتقالات آزادانه در مرزهای کشورها که در این روش نیازی به انجام عملیات گمرکی و پرداخت هزینه های آن نمی باشد. به عبارت دیگر می توان در جواب سیستم ورود موقت چیست گفت کلیه کالاهایی که زیر پوشش آ ت آ هستند از قبل توسط سیستم بین المللی تضمین شده اند و از پرداخت هزینه ها و عوارض گمرک معاف می باشند.

 

کارنه آ ت آ چیست؟

این اصطلاح در واقع یکی از اصطلاحات گمرکی است که ترکیبی از دو کلمه Temporary Admission است. بر اساس این سیستم جامعه تجاری بین المللی با ارائه امتیازات ویژه ای برای کالاهای وارداتی تحت این پوشش، کلیه عملیات گمرکی را برای آنها ساده تر می کند.

پس می توان به سوال متداول و رایج کارنه آ ت آ چیست اینگونه پاسخ داد که اگر کالایی تحت پوشش سیستم جامعه تجاری بین الملل یا کارنه آ ت آ قرار گیرد از پرداخت هر گونه عوارض گمرکی معاف است زیرا از قبل توسط یک سری عملیات و امتیازات ارزش آنها تضمین شده است.

کارنه A.T.A در واقع مرکز معتبری است که تمامی گمرکات کشورها آن را به رسمیت می شناسند و از سوی دفتر بین المللی اتاق بازرگانی مورد تایید است. در واقع همین برخورداری از ارتباط قوی و وابستگی دائمی به  دفتر بین المللی اتاق بازرگانی سبب می شود تا کلیه عملیات ورود کالا ها در مرزها به سهولت و راحتی انجام شود.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ معتبر ترین شرکت بازرگانی در سریع ترین زمان ممکن و با در نظر گرفتن کلیه شرایط و جوانب برای ورود به صورت موقت کلیه کالا ها در خدمت افراد و اشخاص می باشد. با سپردن کلیه امور ورود و صدور موقت به شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ می توانید با آسودگی خیال کلیه این عملیات را با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان انجام دهید.

حتما بخوانید: ترخیص کالا از دبی

ارتباط ورود موقت برای پردازش با سیستم ورود موقت چیست؟

در واقع می توان گفت سیستم ورود موقت به کالاها و فعالیت هایی اختصاص داده شده است که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • در جهت برطرف کردن احتیاجات تاجران برای برگزاری نمایشگاه ها
  • ارائه ی خدمات و شناساندن کالاهای تولیدی خود به کشورهای دیگر
  • امکان حضور وسایل و ابزار های شغلی برای شرکت در یک مسابقه و یا نمایشگاه

همانطور که اشاره شد ارتباط ورود موقت برای پردازش و سیستم ورود موقت به جهت حذف عوامل و عملیات گمرکی می باشد تا روند انتقال و انجام فعالیت ها تحت این عنوان سریع تر انجام شود.

 

ورود موقت ماده 51 و ورود موقت برای پردازش شامل چه مواردی می باشد؟

طبق ورود موقت ماده 51  و ورود موقت برای پردازش ، یک سری از کالا ها می توانند بدون احتیاج به انجام عملیات گمرکی برای مقاصد خاصی و در مدت زمان مشخصی از مرز یک کشور عبور کنند و پس از پایان آن زمان و یا اتمام دوره ی مورد نیاز به کشور مبدا باز می گردد.

در واقع این کالا ها نه به هدف صادر شدن برای همیشه به یک کشور وارد می شوند و تحت شرایط ورود موقت برای پردازش قرار می گیرند. در انتهای انجام عملیات مورد نظر باید به کشور مبدا باز گردانده شوند. مواردی که یک کالا را شامل ورود موقت ماده 51 می کند به عبارت زیر است:

  • ورود مواد اولیه برای ساخته شدن و تهیه یک وسیله و یا دستگاه
  • برطرف کردن عیوب یک دستگاه و تعمیر آن توسط کشور سازنده و یا کشورهای دیگر
  • مونتاژ و اسمبل کردن قطعات و سرهم کردن آنها و بازگشت به صورت تکمیل شده
  • کالاهای کمکی و کاتالیست ها برای انجام سرعت بخشی به ایجاد دستگاه ها و کالاها

یک سری شرایط و ضوابط برای این دسته از کالا ها وجود دارد که بر اساس نوع آن و هدف ورود و صدور موقت آن کالا در نظر گرفته می شود. از جمله این شرایط تعیین زمان مشخص می باشد و همچنین باید در ابتدا مورد تایید گمرک آن کشور و اتاق بازرگانی و وزارت صنایع و معادن قرار گیرد. ورود موقت ماده 51 و کارنه آ ت آ از اصطلاحات گمرکی هستند که در این روش بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

به این سیستم ورود موقت برای پردازش نیز گفته می شود. بسیاری از نکات مهم برای انجام ورود و صدور موقت وجود دارند که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از این نکات و روش ها با شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با داشتن سابقه درخشان و طولانی در این امر توانسته است رضایت بسیاری از مراجعین محترم را جلب کند .

حتما بخوانید: کارت بارزگانی چیست

صادرات موقت چیست؟

آیا صادرات موقت همان ورود موقت برای پردازش است و تحت پوشش سیستم کارنه آ ت آ می باشد؟ می توان گفت کلیه کالاهایی که به منظور شرکت در نمایشگاه ها و به عنوان نمونه ای از تولیدات کارخانه کشور مبدا می باشد شامل صادرات موقت برای پردازش هستند.

همچنین نبود امکانات لازم برای تعمیر و تجهیز و مونتاژ یک سری از دستگاه ها سبب آن می شود تا کالاها و یا دستگاه هایی به صورت صادرات موقت و در واقع تحت پوشش کارنه آ ت آ از کشور خارج و بعد از طی مراحل مورد نیاز مجدد به همان کشور عودت داده شوند و دوره ی صادرات موقت و ورود و صدور موقت برای پردازش خود را به اتمام برسانند.

 

بررسی شرایط ورود موقت کالا

این سری از کالاهایی که بدون احتیاج به تامین ارز و تنها در جهت برطرف کردن یک نیاز مشخص و در زمان مشخص وارد کشور می شوند شامل شرایط ورود و صدور موقت کالا می باشند و از آن جایی که جزو دسته ی واردات قطعی کالا محسوب نمی شوند نیازی به پرداخت هزینه های گمرکی و مالیاتی نمی باشند. عوامل ویژه ای که باید برای شامل شرایط ورود موقت کالا شدن مدن نظر باشد شامل موارد زیر می باشد:

  • آن کالا صرفا به دلیل حضور در نمایشگاه ها و یا جلسات وارد کشور شوند.
  • ورود و صدور موقت کالا باید برای انجام پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرند.
  • دستگاه ها و ورود و صدور موقت کالا باید به منظور انجام پروژه ها و تحقیقات علمی وارد شوند.
  • دستگاه هایی برای سد سازی و راه سازی و استخراج و اکتشافات شامل شرایط ورود موقت کالا می شوند.

پس می توان گفت هر کالایی شرایط ورود و خروج موقت را ندارد و باید حتما شامل موارد ذکر شده باشد. کالاهایی که مربوط به سازندگی و تحقیقات علمی هستند به طور کلی شامل قانون بازرگانی شماره 51 می شوند و پس از اتمام عملیات مورد نظر خود و پایان قرارداد حضور و یا خروج موقت باید به کشور مبدا بازگردند.

 

حتما بخوانید: نکات مهم و کلیدی در رابطه با واردات کالا

 

اعلامیه ورود کالا به صورت موقت

طبق اعلامیه ورود کالا به صورت موقت که در سال 1392 توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد، کلیه کالاهایی که نیاز به تامین ارز برای ورود و یا خروج از کشور را دارند کالای قطعی محسوب نمی شوند و از طی مراحل ثبت سفارش مستثنی می باشند.

همچنین در این اعلامیه ورود کالا به صورت موقت آمده است که این تصمیم بر اساس ماده 51 قانون امور گمرکی تدوین شده است و به اطلاع بانک مرکزی رسیده است. پس بر اساس این اعلامیه کلیه کالاها و وسایلی که به صورت موقت وارد کشور می شوند و جزو کالاهای وارداتی قطعی نیستند، نیازی به پرداخت هزینه گمرک ندارند و از انجام مراحل ثبت و پیگیری معاف می باشند.

در دفتر بازرگانی و شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ می توانید کلیه فرم های ثبت نام برای انجام این مراحل را به صورت دقیق و اصولی و با کمترین هزینه انجام دهید. مشاوران حقوقی ما کلیه مراحل ثبت نام و کسب مجوز ها را در سریع ترین زمان و در امن ترین حالت برای شما انجام خواهند داد. افتخار ما کسب رضایت و اعتماد شما مراجعین محترم می باشد.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ پیشرو در انجام کلیه امور ورود کالا به صورت موقت

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه واردات کالا به صورت موقت و تعرفه ورود کالا و کالاهایی که شامل ممنوعیت برای ورود و صدور موقت می باشند می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و قبل از انجام هر گونه اقدام برای ورود یا خروج موقت از کشور از کلیه مراحل و شرایط مطلع شوید.

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ با برخورداری از دانش روز دنیا در زمینه صادرات و واردات کلیه کالاها و با ارائه انواع مشاوره های حقوقی به صورت کاملا رایگان آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد. در هر مرحله از انجام امور ورود و خروج موقت می توانید از پشتیبانی کارشناسان زبده ما در این بخش استفاده کنید و با آسودگی خیال بهترین و استاندارد ترین حالت را برای ورود و خروج موقت کالاهای خود داشته باشید.

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *