اقتصاد جهانی همواره در حال رشد و توسعه بوده و هست. هر ساله و با میزان افزایشی که در رویه‌ی واردات و صادرات کالاها وجود دارد سرمایه‌ی زیادی بین کشورها جا به جا می‌شود. واردات در مقابل صادرات روشی است که در آن کالاها و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کالاهای صادراتی وارد کشور شده و نفع زیادی را برای تاجران و تولید کنندگان به همراه دارد.

 

قانون واردات درمقابل صادرات

سوالی که ممکن است برای بازرگانان و تاجران بوجود آید این است که واردات در مقابل صادرات چیست؟ در این مقاله در رابطه با این موضوع به درستی توضیح خواهیم داد.

پیشرفت روزافزون جهان در تمامی عرصه‌ها و میادین امری آشکار و غیرقابل انکار است. این امر اقتصاد جهانی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و باعث رشد بی‌سابقه‌ی سطوح مختلف اقتصاد شده است. با رشد و گسترش تولیدات، قطعات و تجهیزات مختلف مورد نیاز صنعت‌گران برای پیش بردن فعالیت‌های خود نیز دامنه‌ای بسیار وسیع و گسترده پیدا کرده است و چه بسا، بسیاری از این تجهیزات به دلیل تحریم‌های حاکم بر بازار ایران ناموجود و به نوعی دست نیافتنی هستند.

با توجه به توسعه‌ اقتصاد جهانی، میزان صادرات و واردات کالاها و اجناس مختلف نیز همواره در حال افزایش می‌باشد و به همین طریق، میزان درآمد حاصل از این کار برای بسیاری از فعالان در این زمینه بسیار بالا بوده و سرمایه‌ی زیادی در بین کشورها در حال جا‌به‌جایی است. به بیان با دیگر با افزایش میزان صادرات به دیگر کشورها، سود چشم‌گیری وارد کشور می‌شود که همین باعث می‌شود تا دولت یک کشور رغبت زیادی به انجام صادرات پیدا کند. یکی از راه‌های پیشنهادی دولت کشورها به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران، بکارگیری روش واردات در مقابل صادرات است.

حال شاید بپرسید که واردات در مقابل صادرات یعنی چه؟ در پاسخ باید گفت، اگر که صنعت‌گران و تولید کنندگان یک کشور، به وارد کردن کالاها و تجهیزات مورد نیاز که برای تولید کالاهای صادراتی بکار می‌روند بپردازند، در این صورت گفته می‌شود که این افراد رویه‌ی واردات در برابر صادرات را بکار برده‌اند که این روش سود و امتیازات بسیار چشم‌گیری را برای تولید کنندگان به همراه می‌آورد. لازم به ذکر است که، این روش تضمین کننده برای وارد کردن کالاهایی است که سبب به ارمغان آمدن سود زیاد برای سرمایه‌گذاران می‌شوند.

 

« با ما انواع کالاها را از دبی وارد نمایید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

بررسی ضوابط و بخشنامه‌ واردات در مقابل صادرات

مانند بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات تجاری و اقتصادی، روش واردات در مقابل صادرات نیز قواعد و ضوابطی را به همراه دارد که سرمایه گذاران برای فعالیت در این حیطه باید این قواعد را در نظر داشته باشند. طبق بخشنامه واردات در مقابل صادرات، برای این که وارد کنندگان ارزهای حاصل از ثبت سفارش کالاهای تولید شده توسط صادر کنندگان را منتقل کنند، صادرکنندگان می‌توانند اطلاعاتی که درباره‌ی پروانه‌ی کسب و کارشان وجود دارد را به این وارد کنندگان ابلاغ کنند.

شناسایی و بررسی اطلاعات مربوط به طرفین معامله توسط سازمان توسعه و تجارت جمع‌آوری و بررسی می‌شود. صادر کنندگان می‌تواند ارز حاصل از این معاملات را، به شکل کاملا دلخواه دریافت کنند. در صورت این که وارد کنندگان به بهره‌بری از ارز‌های به دست آمده توسط صادر کنندگان تمایل داشته باشند، می‌توانند برای ثبت سفارش واردات در مقابل صادرات در سامانه‌ی جامع تجارت اقدام کنند.

طبق قانون واردات در مقابل صادرات، وارد کنندگان برای برآورد ارزهای حاصل از ثبت سفارش خود می‌توانند به بانک عامل مراجعه کنند و جهت درخواست کردن ارز برای ثبت سفارش خود، اطلاعات مربوط به پروانه‌ی صادرات صادر کننده را به این بانک ارائه داده و ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند. بانک‌های عامل باید با مراجعه به بانک مرکزی برای دریافت گواهی ثبت آماری درخواست کنند‌.

 

شرکت بارون امپرور جنرال تریدینگ که یکی از بهترین شرکت های ترخیص کالا از دبی می باشد، اطلاعات کافی در زمینه قانون واردات درمقابل صادرات از دبی به ایران را دارند تا شما بدون هیچ مشکلی کار واردات خود را انجام دهید. همچنین جهت اطلاع از لیست کالاهای واردات در مقابل صادرات می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

واردات به وسیله‌ ارز حاصل از صادرات چه زمانی سودمند است؟

بطور کلی روش واردات در مقابل صادرات، گام مهمی برای رشد و توسعه‌ اقتصاد کشور می‌باشد و فواید و سود زیادی برای تولیدکنندگان و فعالان در این حیطه به همراه دارد. اما برای بکارگیری این روش، باید نکته‌ای بسیار مهم را در نظر داشت تا بتوان سود مورد انتظار را به دست آورد. از روش واردات در مقابل صادرات زمانی می‌توان به عنوان روشی سودمند و اقتصادی یاد کرد که، در رابطه با جا به جایی کالاها و تجهیزاتی مورد استفاده قرار گیرد که کاربرد سودمندی جهت تولید کالاها و تجهیزات تولیدی داشته باشند.

به عبارت دیگر اگر از این روش برای وارد کردن کالاهایی که صادرات آن‌ها تاثیر خاصی در رشد اقتصاد ندارند استفاده شود، علی رغم نیاز مبرم به واردات چنین کالاهایی، از وارد کردن آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان کاری اقتصادی یاد کرد. در واقع انجام چنین عملی، یک اقدام غیر حرفه‌ای در زمینه‌ کسب و کارها و فعالیت‌های این چنین به شمار می‌رود و سبب بروز خسارات و زیان‌های سنگینی برای اقتصاد کشور خواهد شد. در واقع این روش روشی برای توسعه‌ی اقتصادی کشور است؛ در واقع این روش زمانی سودمند واقع می‌شود که به عنوان مثل قیمت نهائی عرضه‌ی کالا برای افراد تولید کننده سبب به بار آمدن زیان‌ها و خسارات زیادی شود.

همچنین می‌توان گفت واردات در مقابل صادرات باعث تبدیل قیمت کالاها به قیمتی به صرفه شده و علاوه بر آن باعث ترغیب مردم به خرید چنین کالاهایی خواهد شد. در نهایت باید اشاره کرد که، این روش باعث ایجاد سودهای زیادی برای طرفین صادرات و واردات می‌شود و مزایایی بسیاری مثل تخفیف در مالیات برای آن‌ها خواهد شد.

خرید کالا از امارات و ارسال آن به ایران را به ما بسپارید این مجموعه بدون دریافت هیچگونه مالیاتی در کمترین زمان کالای شمارا به ایران از طریق گمرک جبل علی به ایران ارسال می نماید.

 

طریقه‌ ثبت سفارش واردات در مقابل صادرات

در صورت تمایل صادرکنندگان به پیش بردن رویه‌ واردات با ارز حاصل از صادرات، مراحلی پیش روی آن‌ها قرار دارد ‌که حتما باید طی شوند.مراحل ثبت سفارش واردات درمقابل صادرات به این صورت است که ابتدا صادرکنندگان باید در مرحله‌ی ثبت سفارش شرکت کرده و با انتخاب نوع بانکی برای عملیات ارزی و همچنین انتخاب گزینه‌ی از محل صادرات برای تامین ارز، فرایند ثبت سفارش را تکمیل کرده و سپس در آخر درخواستی از نوع “ارز اشخاص-از محل صادرات” را برای گواهی ثبت آماری بدهند.

اگر این گواهی از طرف بانک مرکزی مورد تایید قرار گیرد، بانک عامل باید اطلاعات لازم درباره‌ی پروانه‌ی صادراتی را از صادرکنندگان درخواست کند. بانک عامل موظف است که گواهی دریافت شده از صادرکنندگان را در سامانه تامین ارز ثبت کند. بعد از گذراندن این مراحل، سایر اقدامات مربوط به واردات کالاها و پرداخت مبالغ تعیین شده به بازرگانان خارجی، باید در چارچوب قوانین تعیین شده توسط دولت کشور انجام شود.

 

نحوه واردات در مقابل صادرات (روش استفاده از مزایای واردات در مقابل صادرات)

شرایط واردات در مقابل صادرات باید به نحوه‌ای سودمند در نظر گرفته شود و از آن به نحوی سودمند استفاده شود. به معنای دیگر باید از مزیت‌های واردات در مقابل صادرات به نحوی استفاده شود که، اگر وارداتی انجام شود در مقابل آن صادرات نیز صورت گیرد و یکی از این قطب‌ها بر دیگری سوار نشود. یعنی با توجه به قانون واردات در مقابل صادرات، برای صادرکنندگان و فعالان در این حیطه مجوزهایی جهت انجام این اقدامات صادر شود. از همین رو دانستن نحوه واردات در مقابل صادرات بسیار اهمیت دارد، شرکت ما برای راحتی کار شما در این زمینه اطلاعات کافی در اختیارتان قرار خواهد داد و شما را به درستی راهنمایی می نماید.

دولت باید عملیات صادرات و واردات کالاها را به شکلی مدیریت کند که، اگر امتیازی به وارد کنندگان تعلق می‌گیرد، علت آن انجام صادرات توسط این افراد باشد. بطور کلی این روش باید در جهت ارتقاء چرخه‌ی صادرات کشور استفاده شود و باعث کاهش آن نشود. طبق آمارهای به دست آمده، سالانه مبالغ بسیار زیادی از کشور خارج می‌شود که باید برای برگرداندن این مبلغ به کشور تلاش بیشتری کرد و به نوعی صادرکنندگان به فکر برگرداندن این مبلغ به کشور باشند.

 

تعرفه های واردات در مقابل صادرات

شما عزیزانی که به دنبال واردات از دبی به ایران هستید جهت کسب اطلاعات کافی و صحیح در این زمینه می توانید از طریق شماره تلفن هایی که در سایت می باشد با شرکت ما تماس بگیرید تا کارشناسان حرفه ای ما شمارا به درستی راهنمایی کنند و شما را از قیمت ها و تعرفه های باخبر کنند. این مجموعه به طور کلی در زمینه ترخیص کالا فعالیت دارد.

 

« با ما انواع کالاها را از دبی وارد نمایید »

 

بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی و با خیالی آسوده با ما کار کنید.

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *